Neplatíš? Vrať auto. Volkswagen dostal pokutu za neférové jednání se zákazníky
Britský regulátor udělil pokutu finanční divizi Volkswagenu ve Velké Británii ve výši 5,4 milionu liber (zhruba 164 milionů korun) za neférové jednání s klienty, kteří se ocitli ve finančních problémech.
Autor podcastů
Divize podle britského Úřadu pro finanční etiku v některých případech zabavovala automobily klientům s finančními problémy, aniž zvážila jiné možnosti. Klienti se v důsledku toho mohli dostat do ještě složitější finanční situace, a to zejména v případě, že potřebovali vůz k dojíždění do práce. Informovala o tom agentura Reuters.
K pochybením docházelo od ledna 2017 do července 2023 a situaci zhoršila špatně strukturovaná a automatizovaná komunikace, uvedl regulátor. „Volkswagen Finance zhoršil mnoha lidem těžkou osobní situace tím, že nezohlednil jejich potřeby v obtížných životních situacích. Je správné, že odškodňuje ty, kteří utrpěli újmu,“ dodal úřad.
Společnost Volkswagen Financial Services už odsouhlasila, že škodu zákazníkům uhradí. Vynaloží více než 21,5 milionu liber (přes 650 milionů korun) na odškodnění pro zhruba 110 tisíc klientů, kteří mohli v období od ledna 2017 do července 2023 v důsledku jejích pochybení utrpět újmu.
„Jsme ve fázi, kdy dokončujeme nápravu našich vnitřních procesů a pokračujeme ve vyplácení kompenzací postiženým klientům. Omlouváme se za veškeré způsobené újmy,“ uvedla automobilka.
Regulátor v minulosti udělil pokuty za neférové jednání s klienty, kteří byli v obtížné situaci, i dalším společnostem, například bance HSBC.