Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Němci nenakupovali online, covid to změnil

Pandemie vytrhla Němce z jejich pohodlného offline života. Investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský věří, že nastala správná doba pro prodej potravin na internetu.

Němci nenakupovali online, covid to změnil
Dušan Zábrodský | Tomáš Novák týdeník HROT

Dušan Zábrodský chodí ráno běhat. Během tréninku si v hlavě probere vše, co je třeba udělat. Například to, jak koupit v době uzavřených hranic zahraniční firmu, kterou jste téměř neviděli. Do německého online prodejce jídla Bringmeister zavítal partner Rockaway Capital před převzetím jen jednou. To však nic nemění na tom, že česká skupina má s Bringmeisterem velké plány. Chce se stát předním hráčem na prudce rostoucím trhu, který však není zdaleka rozvinutý tak, jak to známe z Česka. 

Jak se Rockaway k Bringmeisteru dostal? Jak se takový německý potravinový e-shop kupuje?

Spíš bych řekl, jak se kupuje německý e-shop v době pandemie. Celé to bylo velmi zajímavé, firmu jsme viděli vlastně jenom jednou. Do kanceláří nás kvůli pandemii vůbec nepustili, viděli jsme jen berlínský sklad. Seděli jsme pak u stolu v ohromném hotelovém sále, kde se standardně dělají konference. Stoly musely být tři čtyři metry od sebe, sedělo nás tam asi šest a byla to docela legrace, když člověk mluvil přes půl místnosti. Během dvouapůlhodinového jednání jsme dohodli všechny finální podmínky. Transakce se potom uzavírala další tři měsíce, na principu se už nic neměnilo. To bylo úžasné. V jiné kultuře by to asi nešlo. 

Proč jste tedy Bringmeister koupili, když jste ho ani pořádně neviděli?

Je za tím několik faktorů. První je spojený s DNA Rockawaye. Rádi investujeme do byznysů, kde máme nějaké know-how, zkušenosti a víme, o čem jsou. Z tohoto pohledu nám Bringmeister připadal jako příležitost na trhu, který má obrovský potenciál. Německo pro nás také není nové. Už pět let tam máme pobočku Invie, která provozuje portály Ab-in-den-urlaub.de a Fluege.de, které jsme koupili od Unisteru. Víme tedy, co očekávat od německého zákazníka. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit