Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Nejdražší ulice Česka krvácí

Zavřené obchody s luxusem v pražské Pařížské ulici mají oproti jiným obchodníkům podstatnou nevýhodu: astronomické nájmy.

Nejdražší ulice Česka krvácí
Pařížská ulice v Praze | Profimedia.cz

Denně platí za každý metr pronajaté plochy v průměru více než 200 korun. V kolonce tržeb mají stejně jako drtivá většina ostatních obchodníků nulu. Obchodníci s luxusem v nejdražší pražské ulici patří mezi ty, kteří kvůli pandemii koronaviru pociťují největší ztráty – každý měsíc jen za nájem zaplatí například 30metrový obchod přes 180 tisíc. Což je skoro o třetinu víc, než kolik stojí nájmy ve velkých obchodních centrech.

Chybějí Asiaté

Bezmála padesátka prodejen v Pařížské má navíc špatný rok už od ledna. Na rozdíl od jiných obchodníků je více než z poloviny živí zahraniční zákazníci. „Už začátkem roku nebyla situace ideální, protože vypadli turisté z Číny a jiných asijských zemí. Právě ti tvoří velkou poptávku po luxusním zboží,“ říká analytička poradenské firmy JLL Blanka Vačková. Další vývoj je dobře známý: v březnu se zavřely hranice i samotné obchody a zákazníci zmizeli úplně.

Pro prodejce značek Gucci, Prada, Cartier nebo Rolex bude právě kombinace závislosti na chybějící zahraniční klientele a vysokých fixních nákladů velkou komplikací. „Jakmile obchody otevřou, budou luxusní značky v první řadě závislé na tržbách od lokální klientely,“ konstatuje Vačková.

Prodejci luxusu se upínají ke scénáři po krizi v letech 2008 a 2009. Lidé si po návratu lepších časů chtěli udělat radost a poptávka po drahých kabelkách, špercích, hodinkách nebo módě se rychle oživila. Z čehož pochopitelně Pařížská profitovala.

Směr internet

Jak dlouho si ale Pařížská počká na návrat zákazníků, kteří tady utráceli nejvíce – Číňanů, Korejců, Rusů, Němců nebo Američanů – je velkou neznámou. Dá se předpokládat, že turistický ruch v Evropě zůstane v útlumu dlouhé měsíce.

I proto se centrály věhlasných značek pro dobře situované zákazníky začínají více zaměřovat na prodej online. „Doteď své prodeje směřovaly spíše do kamenných prodejen, protože společně s produktem chtěly prodat i luxusní zážitek z nakupování,“ říká Blanka Vačková. 

Ani větší využívání internetu není pro provozovatele obchodů v Pařížské dobrá zpráva. Pokud si mohovitá klientela na nákupy online zvykne a zjistí, že se při koupi luxusních hodinek nebo telefonu obejde bez péče prodavačky a skleničky sektu, část z ní se už do kamenných obchodů nevrátí.