Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Náraz na dolarového blbečka

Evropští výrobci aut musejí získat zpět kontrolu nad vývojem a výrobou klíčových součástí. A těmi už jsou teď hlavně čipy

Náraz na dolarového blbečka
ilustrační foto | Profimedia.cz

„Krize se dá vyřešit, když přejdeme na dražší a modernější čipy,“ prohlásil šéf automobilky Daimler-Benz Ola Källe­nius s tím, že firma bude při jejich programování spolupracovat s kalifornskou společností Nvidia. Její špičkové grafické procesory zná každý „pařan“, ale je také velevýznamným hráčem v umělé inteligenci. Nedávno dokončila nabídku na převzetí asi nejdůležitější firmy navrhující architekturu čipů, v anglické Cambridgi sídlící ARM.

Nvidia, založená v roce 1993 vkladem tří společníků, kteří dali dohromady čtyřicet tisíc dolarů, má asi pětapůlkrát vyšší tržní kapitalizaci než německá automobilová ikona s trojcípou hvězdou, jejíž tradice výroby špičkových aut se spalovacími motory je nejdelší na světě.

Nádherné kreace typu Mercedesu SSK Ferdinanda Porscheho z roku 1929 sice dodnes uchvacují, ale k čemu to je, když tržní kapitalizace Tesly, která minulý týden poprvé překročila hranici jednoho bilionu amerických dolarů, je oproti Daimler AG téměř desetinásobná.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit