Do práce nechodí, práci posílají přes Whatsapp, výpověď smskou. Jak změní trh práce Generace Z?

Nejsou spolehliví, zato kreativní. Dita Sudová, špičková headhunterka, odhaluje, jak se mění trh práce s příchodem generace Z. Řeší jejich kreativitu, pracovní podmínky, požadavky na flexibilitu a význam ESG. Co mohou zaměstnavatelé očekávat?

Nejsou spolehliví, zato kreativní. Dita Sudová, špičková headhunterka, odhaluje, jak se mění trh práce s příchodem generace Z. Řeší jejich kreativitu, pracovní podmínky, požadavky na flexibilitu a význam ESG. Co mohou zaměstnavatelé očekávat?

Celý článek
0

Ekonomka: Česko je stále montovnou, úspěšné firmy a inovátoři odcházejí. Green Deal je příležitost

Stát komplikuje podnikání v Česku, projekty jako gigafactory by měl umět podpořit i prosadit. Úspěšné domácí firmy v Česku nezůstávají, odchází do zahraničí, nejvyšší část příjmů lidí produkuje stále montovna, říká Jana Matesová, ekonomka a bývalá zástupkyně Česka při Světové bance.

Stát komplikuje podnikání v Česku, projekty jako gigafactory by měl umět podpořit i prosadit. Úspěšné domácí firmy v Česku nezůstávají, odchází do zahraničí, nejvyšší část příjmů lidí produkuje stále montovna, říká Jana Matesová, ekonomka a bývalá zástupkyně Česka při Světové bance.

Celý článek
0

Americký trh s nemovitostmi čeká propad, hrozí nová bankovní krize

Drahé půjčky a klesající poptávka po kancelářských budovách mohou za rostoucí počet nesplácených úvěrů. Rozsáhlé zadlužení může tvrdě zasáhnout i finanční sektor.

Drahé půjčky a klesající poptávka po kancelářských budovách mohou za rostoucí počet nesplácených úvěrů. Rozsáhlé zadlužení může tvrdě zasáhnout i finanční sektor.

Celý článek
0

Najbrt & Kuna. S Bartoškou esteticky napojení

Čtverec a tři kruhy. Zdánlivě jednoduché tvary nabízející širokou paletu interpretací. Vizuál 58. ročníku MFF v Karlových Varech jako již tradičně připravilo Studio Najbrt.

Najbrt & Kuna. S Bartoškou esteticky napojení
Jonatan Kuna a Aleš Najbrt | foto Tomáš Novák, HROT24

Ve smíchovském ateliéru jsme se sešli s art directorem Alešem Najbrtem a hlavním grafikem Jonatanem Kunou, kteří dali tvář největší filmové události v Česku, která láká i světové hvězdy. „Inspirací pro symbol 58. ročníku byl zjednodušený půdorys hotelu Thermal,“ říká Aleš Najbrt. „Tentokrát ale maximální zjednodušení bereme jako výchozí bod pro proměny symbolu v ikonické objekty z filmového světa a festivalu. Brutalistní beton, křesla od Machoninových, krabice na filmové pásy nebo starou kameru,“ charakterizují letošní koncept autoři ze Studia Najbrt.

Jak náročné je skoro třicet let rok co rok přicházet za Jiřím Bartoškou s něčím novým?

Najbrt: Už na začátku jsme si určili cestu, že každý rok bude jiný vizuální styl. Nejdříve to bylo dané tím, že jsme navazovali na festivalovou znělku. Teď už je to řadu let jinak, máme volný prostor a mnohem více svobody, ale i tak je to velmi složité. Vedení festivalu v čele s Jiřím Bartoškou chce každoročně vidět dva až tři návrhy, ze kterých si vybírá. Musíme tudíž pokaždé přijít s něčím neotřelým. Na tom se ale také podepisuje stále se obměňující tým našich grafiků.

Kuna: Někdy už od začátku pracujeme s číslicí daného ročníku. Jako letos.

Najbrt: To číslo ale nikdy není hlavním motivem a bylo dost ročníků, jejichž vizuální identitu jsme postavili na něčem úplně jiném. Pravda, několik posledních ročníků vychází z číslice. Příští rok to ale třeba bude úplně jinak.

Jak se určí hlavní člověk, který bude „dělat“ letošní festival?

Kuna: Stává se z toho taková každoroční malá soutěž uvnitř studia.

Najbrt: Dáváme prostor všem, aby zkusili přijít s vlastním návrhem. Vždycky se najdou alespoň tři nebo čtyři designéři, kteří něco navrhnou.

Kuna: Zúčastnit se může opravdu každý. Aleš vždycky chodí i za našimi détépáky (grafiky, kteří dělají počítačovou sazbu a zlom), ať taky něco zkusí.

Najbrt: Letos byl vybrán návrh tady Jonatana. Relativně jednoduchý motiv, který jsme společně vyčistili a upravili. On to dotáhl a rozvedl do současné podoby včetně animací. Jedná se o jednoduchý tvar, jenž je vždy nějakým způsobem naplněný vizuálním obsahem, jako jsou barvy, tvary či objekty a animace. To se týká půdorysu hotelu Thermal, filmových objektivů nebo červených křesel od Machoninových. A přesně to nás baví. Na začátku jednoduchý tvar, který nabízí další rozvinutí.

Byl motiv ikonického hotelu Thermal „na stole“ od začátku?

Kuna: Ano, koukal jsem na mapu Karlových Varů a u půdorysu Thermalu jsem viděl jednoduché geometrické tvary, ze kterých mi vyšla abstraktní číslice. Potom jsem vytvořil širokou paletu motivů souvisejících s filmem a festivalem obecně, ale od začátku jsem tam cítil především filmovou kameru a zjednodušený půdorys Thermalu. Další objekty a tvary jsem přidával postupně. Snažil jsem se najít věci srozumitelné pro každého.

Celý rozhovor najdete v letním čísle magazínu Hrot, které vyšlo 26. června. Předplatit si ho můžete zde