Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Na kolejích čeká milion

Kšefty a vlaky k sobě odjakživa patří. Prvorepubliková „uhelná aféra“ proslula milionovými úplatky na ministerstvu železnic, trest ale za ni nepadl žádný

Uhelná aféra byla největším skandálem první republiky. Šlo v ní o miliony tun uhlí, tisíce železničních vagonů a provize v řádech desítek milionů korun. S jistotou víme, že byla součástí systému, pomocí kterého se – s tichým požehnáním „pětky“ i Hradu – financovaly politické strany, spousta zákulisních detailů nám ale uniká. Těžko například někdy zjistíme, kdo všechno na ministerstvu železnic parazitoval, jaká byla celková výše provizí (tak se říkalo úplatkům) a kolik se „zadřelo za nehty“ jejímu hlavnímu aktérovi – Jiřímu Stříbrnému, předákovi národních socialistů, jednomu z „mužů 28. října“ a trojnásobnému ministru železnic.

Znepokojivé zprávy o Stříbrného kšeftech prosakovaly už ve 20. letech, ovšem pokaždé se je podařilo ututlat. Horko bylo v lednu 1924, kdy se do Stříbrného kšeftů s uhlím pustil vídeňský bulvár Die Stunde (platilo ho československé ministerstvo zahraničí) a komunistické Rudé Právo. Za útoky stál Stříbrného stranický rival – ministr zahraničí Edvard Beneš, ovšem premiér Antonín Švehla nechtěl ohrozit pracně budovaný systém financování stran, a tak skandál v zárodku zadusil. Teprve když Stříbrný odešel od národních socialistů a stal se vůdcem fašizující Národní ligy, rozhodl si s ním vyřídit účty sám Masaryk.

Tu maj, donesou mu to tam do banky

V únoru 1931 se do Stříbrného ve sněmovně pustil poslanec, majitel Lidových novin – a hlavně jeden z nejbližších spojenců Hradu – Jaroslav Stránský. Jeho řeč byla plná vážných obvinění, a tak se už o měsíc později sešel sněmovní vyšetřovací výbor, který prošel stohy dokumentů, vyslechl desítky svědků a výsledkem byla stopadesátistránková závěrečná zpráva, se kterou se veřejnost seznámila v polovině června 1931.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit