Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Miliardy mezi pražci. Dopravci bojují o odpuštění poplatků

České dráhy a dopravní firmy podnikatelů Jančury či Novotného bojují o větší balík pomoci než aerolinky Smartwings

Miliardy mezi pražci. Dopravci bojují o odpuštění poplatků
ilustrační foto | Tomáš Turek, týdeník Hrot

Na české železnici se právě roztáčí miliardová ruleta. Kvůli větší šanci na úspěch se dokonce spojili i letití rivalové. České dráhy a soukromí dopravci odeslali ministrovi dopravy Karlu Havlíčkovi a premiéru Andreji Babišovi dopis, v němž žádají odpuštění poplatků za přístup na koleje. Žádný z obou pánů jim zatím na dopis neodpověděl. V pozadí se ladí noty, jak dopravce sanovat. A ministerstvo se na požadavky dopravců zatím nedívá moc vstřícně.

Rekordní pomoc

Není s podivem, že se železniční dopravci ozvali. Doprava je jedním z nejvíce postižených segmentů, co se koronavirové krize týká. Navíc Babišova vláda se nezdráhá rozdávat, a kdy jindy se přihlásit než právě nyní. Podpory se dočkali letečtí dopravci, autobusoví dopravci, jen železnice až dosud nesla tíhu propadu cestujících sama.

Na železnici jde přitom ze všech jmenovaných o zdaleka největší částku. Konglomerátu Smartwings bude stačit záruka dvou miliard korun, ke které má už nyní po hodnocení EGAP otevřenou cestu. Když všechno půjde tandemu Jiří Šimáně a Roman Vik dobře, stát v podpoře nakonec nemusí zahučet vůbec. Ale bude to o prsa, to je jasné už předem. Autobusoví zájezdoví dopravci si mohou rozdělit až miliardu korun, polovina z této částky je ale recyklát z nevyčerpaného programu Covid - Nájemné.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit