Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Mileniálové nakupují umění

Pandemie zrodila novou generaci mladých sběratelů, kteří v loňském roce nakopli tuzemský trh s uměním. „Vodíkoví“ investoři kolem Reného Rohana jim pomáhají proměnit vášeň v zajištění proti inflaci.

Mileniálové nakupují umění
Vystavena je jen malá část toho, co se v měšickém areálu skrývá. Přísně střežené depozitáře ukrývají tisíce předmětů v miliardových hodnotách. | foto Tomáš Turek, týdeník Hrot

V horkém květnovém slunci míří Kristýna Müller a Jana Thompson do hlídaného areálu v obci Měšice zhruba dvacet minut jízdy na sever od Prahy. Mladé manažerky, shodou okolností obě právě na mateřské dovolené, sem přijely nasbírat zkušenosti a případně i rozšířit svou rychle se rozrůstající sbírku současných autorů.

Něco takového byste asi zrovna v sousedství nádraží a monstrózního zemědělského sila na okraji nevelké vsi nečekali. Právě tam ale v uplynulých letech vybudoval René Rohan a jeho společníci ojedinělý ekosystém provázaných firem a institucí, které jsou tím pravým místem pro rozšiřující se novou generaci tuzemských sběratelů.

Barbora Půlpánová z programu EduArt Experience je definuje jako mileniály, kterým nevadí umění nakupovat online a kteří se zajímají hlavně o mladší soudobé autory, stejně jako o moderní digitální formy včetně NFT. Jako v případě Müller a Thompson jde nezřídka o úspěšné byznysmenky a byznysmeny, jejichž vášeň odstartovala koupě prvního „líbivého“ díla. Postupem času však o umění stále častěji přemýšlejí jako o investici.

„Své první dílo jsem koupila před pár lety, tehdy jsem to brala vyloženě pocitově, jako první umění, které ke mně promluvilo a mělo určitou kvalitu. Dnes to vnímám i jako investici. Nákupy děl už nejsou výhradně impulzivní, ale často si o umělci vyhledávám informace a přemýšlím, jak se dílo zhodnotí,“ vysvětluje Kristýna Müller, v civilním životě manažerka marketingové společnosti.

Podobně to vidí i její kolegyně, pro kterou je důležitá i altruistická otázka podpory kultury. „S partnerem jsme při rozhodování mnohem pomalejší než Týna, daleko více jdeme po autorovi, řešíme, zda je pro nás důležité mít s ním vztah, a snažíme se ho podpořit. Máme nastavený roční budget, říká se, že dobrá jsou tři čtyři procenta z ročního příjmu,“ vysvětluje nákupčí Jana Thompson a se smíchem dodává, že letošní rozpočet nedávnou koupí děl Matěje Macháčka už přestřelili.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit