Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Lidé možná nečtou tak hrozné věci

Málokdo to ještě pamatuje, když ale přišla první globální pandemie, společnostmi prostupovala všeobecná panika. Týkala se i médií

Lidé možná nečtou tak hrozné věci
ilustrační foto | Shutterstock.com

Instituce i vlivní jednotlivci věštili, že vyděšení lidé budou hledat informace kdovíkde a už tak krizová situace se ještě zhorší. Mluvilo se o infodemii, o epistemické krizi, vydávala se varování. Lidé ale možná nejsou hloupí, ukazuje rozsáhlá studie, podle které se s příchodem koronaviru zvýšila čtenost zpravodajských webů – a lidé se obraceli hlavně na důvěryhodné portály.

Trojice výzkumníků z Oxfordu porovnávala 905 miliard webových návštěv a 54 miliard reakcí na Facebooku, které mezi roky 2017 a 2021 vygenerovala zpravodajská média v USA, Británii, Francii a Německu. Pro určování jejich důvěryhodnosti spoléhali na hodnocení organizace NewsGuard, která redakce hodnotí na škále od nuly po sto. Výzkumníci tak zjistili, že v pandemickém roce nejvíc rostla návštěvnost právě důvěryhodným webům.

„Během pandemie došlo k prudkému nárůstu dezinformací, ukazujeme však, že v absolutních číslech jim byla věnována jen malá pozornost ve srovnání se spolehlivějšími zdroji,“ píšou autoři. Pro Česko data nemáme, nicméně vzpomeňme, že ČT24 v březnu 2020 slavila rekordní sledovanost.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit