Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Velmi tvrdé přistání

Pražské letiště škrtlo už 600 pracovních míst, očekává půlmiliardovou ztrátu

Velmi tvrdé přistání
Na letišti se mělo v příštích letech proinvestovat kolem 16 miliard korun, více než polovina na rozšíření druhého terminálu. To všechno teď musí počkat. | Shutterstock.com

Jedna krátká zpráva o tom, že letecká společnost Flydubai obnoví den před Vánocemi svou pravidelnou linku z Prahy do Dubaje, může dávat naději v obnovu koronakrizí zničeného leteckého byznysu. Je ale ještě velmi brzy začít hledat na tvářích lidí z tohoto oboru známky optimismu. Podle ACI, tedy Mezinárodní rady letišť, prošlo evropskými letišti na začátku prosince o 87 procent pasažérů méně než loni. Letectví má za sebou jeden z nejhorších roků v historii a zpátky na svou předkrizovou úroveň se bude vracet jen pomalu. Praha přitom patří k nejvíce zasaženým místům letecké mapy.

Škrtů jako v piškvorkách

Čerstvá čísla z Ruzyně ukazují, že v říjnu prošlo jejími branami 115 tisíc cestujících. Pro srovnání, ještě v lednu a únoru to byl každý měsíc milion pasažérů. Státní akciovka na to musela zareagovat. Už v březnu zavedla úspory v podobě snížení počtu obsazených informačních přepážek, přiškrtila energie, výdaje na marketing.

Teď od prosince navíc vypíná noční provoz a prochází propouštěním. Na podzim škrtla 150 míst, což je po jarních 450 už druhá vlna. „Vzhledem k tomu, že k původním provozním výsledkům z roku 2019 se letiště vrátí podle stávajících prognóz nejdříve za čtyři roky, není možné na něm držet po dobu několika let pracovní místa, pro která zde nebude práce," komentoval mluvčí firmy Roman Pacvoň. Firma také po devíti měsících přestala používat své finanční rezervy z minulých let a rozhodla se načerpat úvěr. Rating Aa3 jí dává dobré manévrovací možnosti, letiště ale i tak očekává, že letošní rok zakončí v půlmiliardové provozní ztrátě. Loni přitom vytvořilo třímiliardový zisk.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit