Lego hlásí nárůst tržeb o 13 %, zatímco trh stagnuje
Dánská společnost Lego, známá svými barevnými plastovými kostkami, překonala v první polovině roku 2024 očekávání a výrazně předčila celkový trh s hračkami. Zatímco globální trh s hračkami stagnuje, Lego hlásí nárůst prodejů o 13 % na 31 miliard dánských korun (přibližně 4,65 miliardy dolarů).
Generální ředitel společnosti Niels Christiansen v rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl: "Naše výkonnost byla výrazně lepší než celkový trh s hračkami a podíl na trhu jsme získávali poměrně vysokým tempem." Christiansen také zmínil, že globální trh s hračkami zaznamenal v loňském roce 7% pokles prodejů.
Úspěch Lega kontrastuje se situací konkurenčních výrobců hraček, jako jsou Mattel (výrobce panenek Barbie) a Hasbro (známý značkou My Little Pony), kteří čelí vlažným prodejům.
Lego plánuje v roce 2024 otevřít asi 100 nových obchodů, což je méně než v předchozích letech. Celkový počet prodejen tak přesáhne 1100. Christiansen poznamenal, že společnost v současné době omezuje otevírání nových obchodů v Číně kvůli zdrženlivosti tamních spotřebitelů.
Na základě silného začátku roku Lego nyní očekává dvouciferný růst tržeb v roce 2024, což je velké zvýšení oproti dřívější prognóze jednociferného růstu.
Provozní zisk společnosti vzrostl o 26 % na 8,1 miliardy dánských korun, což dále podtrhuje úspěšnost strategie Lega v náročném období pro trh s hračkami.