Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Leasingy aut padly, podnikatelé jsou opatrní

Firmy i domácnosti si půjčily skoro 131 miliard korun, což odpovídá propadu o 16,9 procenta.

Leasingy aut padly, podnikatelé jsou opatrní
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Objem nebankovních úvěrů a leasingů loni klesl téměř o 17 procent. Důvodem je hlavně fakt, že podnikatelé začali být opatrnější a zejména při první vlně pandemie na jaře přiškrtili své investice do leasingů osobních a užitkových aut. Pro Českou republiku, silně orientovanou na obor automotive, to není dobrá zpráva.

„Za varovný údaj považujeme zejména pětinový pokles ročního objemu profinancovaných podnikatelských investic. Právě ty jsou totiž nezbytné pro restart celé ekonomiky. V průběhu roku jsme proto prosazovali řešení, která mohou investiční aktivitu firem účinně stimulovat. Jedním z nich je nedávno přijaté mimořádné zrychlení odpisů u vybraných komodit včetně automobilů nebo strojů,“ říká Jiří Matula, předseda představenstva České leasingové a finanční asociace (ČLFA), z jejíchž čísel údaje o propadu vycházejí.

Z celkových 130,99 miliardy korun poskytnutých členy ČLFA v roce 2020 bylo 107,87 miliardy určeno právě na financování firemních investic a provozu a 23,12 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti. Oblast financování podnikatelských investic vykázala meziroční zhoršení o 19 procent při objemu 84,42 miliardy korun.

Co se samotných aut týká, členové ČLFA v loňském roce poskytli na vozy 61,72 miliardy korun, o 18,5 procenta méně než v roce 2019. Z toho 28,43 miliardy bylo určeno na pořízení 61 185 nových osobních vozů. Objem prostředků určených na nové osobní automobily se meziročně zmenšil o 17,2 procenta a počet těchto vozidel poklesl o 16,2 procenta. Prostřednictvím produktů členů ČLFA bylo financováno 27,1 procenta všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice v roce 2020.

Trend potvrzují i další čísla. Evropský trh s novými auty se loni propadl zhruba o 24 procent. Největší pokles prodejů zaznamenali ve Španělsku, Itálii a Velké Británii. Česko se drželo kolem 19 procent. V kategorii značek aut byla tuzemská Škoda s 15,7 procenta propadu osmá v Evropě v registraci nových aut.