Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Konkurence pro legendární Big Mac? Fastfoodový trh v USA válcuje údajně nejlepší hamburger

Potichu a bez zbytečných okázalostí zamířil do menu významného amerického fastfoodového řetězce Jack in the Box nový hamburger. Ambice má ale velké, chce se stát stejnou – nebo dokonce větší – legendou rychlého občerstvení jako Big Mac od McDonald’s. 

Konkurence pro legendární Big Mac? Fastfoodový trh v USA válcuje údajně nejlepší hamburger
ilustrační foto | Shutterstock.com

Hamburger s názvem Smashed Jack je první novinkou v menu Jack in the Box po osmi letech. Při jeho uvedení se počítalo s tím, že na trhu zůstane pro zákazníky šest týdnů, vyprodáno ale bylo za týdny dva.  

Jack in the Box chce, aby se Smashed Jack stal nejlepším burgerem v průmyslu rychlého občerstvení. A má šanci. Dva týdny po spuštění se totiž podle serveru Bussines Insider stal takzvaným jednorožcem fastfoodového trhu. 

Řetězec rychlého občerstvení v tichosti uvedl Smashed Jack za cenu osmi dolarů do svých menu na začátku ledna. „Žádný marketing, žádná reklama, jen jsme ho přidali do menu,“ řekl novinářům Ryan Ostrom, marketingový ředitel Jack in the Box. Slova chvály se ale šířila sama, což vedlo k naplnění provozoven dychtivými zákazníky. Ostrom dodal, že řetězec prodal téměř sedmdesát tisíc hamburgerů za jediný den. Jeden obchod pak obdržel jednu objednávku na 27 burgerů. 

Teď už si ho ale koupit nemůžete, protože řetězci došly zásoby. „Máme vyprodáno,“ oznámil Ostrom. Podle něj byl původní plán takový, že se měl nový burger potichu uvolnit do menu po dobu šesti týdnů tak, aby se týmy restaurací připravily na jeho celonárodní uvedení na jaře. Ale Smashed Jack se ukázal tak populárním, že po dvou týdnech došly zásoby a řetězec měl problémy se zásobováním.  

Smashed Jack, jehož vývoj trval dva roky, obsahuje kus hovězího, dva plátky sýra, novou omáčkou „Boss“, inspirovanou chutí Tisíc ostrovů, okurky a spoustu grilované cibule. Podle prohlášení zástupců firmy je jeho hovězí úplně jiné než to, které mají také v nabídce.

  

Řetězec teď podle Ryana Ostroma navyšuje produkci hovězího a rychle pracuje na zajištění hladkého a úspěšného znovuuvedení na trh, které má uspokojit nebývale silnou poptávku po hamburgeru, jenž se znovu dostane na trh koncem února. K dostání má být i slaninový Double Smashed Jack. „Jen se ujišťujeme, že toho máme v zásobě dost. Budeme mít? To ještě nevíme,“ dodal Ostrom.  

Řetězec rovněž uvedl, že nový hamburger zabodoval i v nedávném anonymním testu chuti, ve kterém se Smashed Jack postavil proti hamburgerům od McDonald’s, Wendy’s a Burger Kingu.