Komentář: Cíl udržet globální oteplování na 1,5 °C je naprostá chiméra

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Celý článek
0

Přetahovaná s odbory: Volkswagen má nejdražší pracovní sílu mezi automobilkami

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Celý článek
0

Ponížení pro Rusko. Nedokáže opravit motory airbusů, polovinu flotily muselo uzemnit

Ruské aerolinie musely sáhnout po nepopulárním a ponižujícím opatření. Ze svých 66 letadel, které patří k moderním dvoumotorovým strojům Airbus A320neo, musely 34 uzemnit, protože je nedokážou opravit.

Ruské aerolinie musely sáhnout po nepopulárním a ponižujícím opatření. Ze svých 66 letadel, které patří k moderním dvoumotorovým strojům Airbus A320neo, musely 34 uzemnit, protože je nedokážou opravit.

Celý článek
0

Konec oslav, přichází bolehlav

Nástupce dnešní ministryně financí převezme státní kasu v otřesném stavu.

Alena Schillerová zasekla největší sekery v české historii a její bezhlavé zvyšování mandatorních výdajů udělalo z budoucí konsolidace eráru nezáviděníhodný úkol.

Už čtení předvolebních programů vzbuzovalo obavy, zda má opozice skutečně realistický plán, jak dát veřejné finance do pořádku. Před volbami mohl volič doufat, že za absenci konkrétních návrhů úspor může populismus. První dojmy z povolebních dní ale naznačují, že ani ODS, jíž s největší pravděpodobností připadne ministerstvo financí, skutečně žádné výpočty v ruce nemá.

Favorit na ministra financí Zbyněk Stanjura minulý týden bez zabíhání do detailů nastínil cíl: ušetřit ve výdajích na příští rok 125 miliard korun. Když měl ale v televizní debatě s Alenou Schillerovou ambiciózní plán obhájit ekonomický expert ODS Jan Skopeček, shořel jako papír.

Skopeček prozradil jen tři body: provozní úspory, revizi slev na jízdné a rušení mrtvých duší ve státní správě. Když mu ale Schillerová s úsměvem odvětila, že tím ušetří přinejlepším deset miliard, zmohl se jen na alibistické „od vás jsme neviděli nic“. V debatě prohrál na plné čáře, a to v souboji s – slovy Mojmíra Hampla – nejhorší ministryní financí české historie.

Programové týmy vznikající koalice mají ještě několik týdnů na přípravu realistických opatření. Budou muset odhodit opatrnost a přiznat, že náprava dnešního marasmu bude bolet. A pokud k tomu nenajdou odvahu, pořád můžou povolat experta na nepopulární „tupé škrty“ Miroslava Kalouska.