Hrot24.cz
Když nemají kuřata, ať jedí vločky. Šéf potravinářské firmy Kellogg's si uřízl ostudu

Shutterstock.com

Když nemají kuřata, ať jedí vločky. Šéf potravinářské firmy Kellogg's si uřízl ostudu

Generální ředitel společnosti Kellogg’s Gary Pilnick doporučil chudým rodinám, aby šetřily tím, že si dají k večeři cereálie. Jeho firma je přitom jen během posledního fiskálního roku zdražila o 12 procent.

Pavel Štrunc

Pavel Štrunc

Autor podcastů

Vlnu nesouhlasné kritiky si ve Spojených státech vysloužil Gary Pilnick, multimilionář a generální ředitel potravinářské firmy Kellogg’s. Negativní reakce si vykoledoval už za samotné ceny cereálií, které v posledních několika letech vzrostly o 28 procent. Terčem posměchu se však stal poté, co navrhl, aby chudé rodiny šetřily tím, že budou večeřet cereálie.

Pilnickův výrok, který pronesl v americké televizi CNBC, někteří přirovnávají k notoricky známé frázi: „Když nemají chleba, ať jedí koláče“. Jde o výrok, který bývá připisován francouzské královně Marii Antoinettě, ačkoli jej ve skutečnosti nikdy neřekla.

„Cereálie byly vždy poměrně dostupné a obvykle byly skvělou volbou v dobách, když na tom spotřebitelé nebyli finančně úplně dobře,“ nechal se Pilnick slyšet během diskuse o vysokých cenách potravin. Moderátor se ho následně zeptal, zda tento výrok nemůže být spotřebiteli pochopen špatně, když od roku 2020 stouply ceny potravin zhruba o čtvrtinu. Na to Pilnick podotkl, že „cereálie k večeři jsou něco, co je nyní pravděpodobně více v kurzu a očekáváme, že to tak bude pokračovat, protože spotřebitelé jsou v tuto chvíli pod tlakem“.

Podle mnohých komentářů na sociálních sítích se tyto výroky úplně neujaly. Jeden z uživatel sítě TikTok například posměšně poznamenal: „Tento blázen vydělává čtyři miliony dolarů ročně. Myslíte, že svým dětem dává k večeři cereálie?“

Další komentář upozornil na to, že rodinné balení cereálií za deset dolarů by spolu s kartonem mléka za tři dolary stálo přibližně stejně jako mražené lasagne určené k nakrmení stejného množství lidí. Jiní kritici pro změnu zpochybnili, zda je vůbec zdravé jíst cereálie vzhledem k vysokému obsahu cukru.

Společnost Kellogg's spustila v roce 2022 kampaň „Cereálie k večeři“ (Cereal for diner). Ve stejném roce vzrostly ceny potravin podle statistik federálního ministerstva zemědělství o 9,9 procenta, což bylo nejvíce od roku 1979. Cena cereálií se pak podle jiných statistik zvedla během posledních čtyř let o 28 procent, přičemž firma Kellogg’s je jen v posledním fiskálním roce – tedy v době, kdy zákazníky nabádala, aby k večeři jedli cereálie a „kuřeti dali volno“ – zdražila o 12 procent.