Když nemají kuřata, ať jedí vločky. Šéf potravinářské firmy Kellogg's si uřízl ostudu
Generální ředitel společnosti Kellogg’s Gary Pilnick doporučil chudým rodinám, aby šetřily tím, že si dají k večeři cereálie. Jeho firma je přitom jen během posledního fiskálního roku zdražila o 12 procent.
Autor podcastů
Vlnu nesouhlasné kritiky si ve Spojených státech vysloužil Gary Pilnick, multimilionář a generální ředitel potravinářské firmy Kellogg’s. Negativní reakce si vykoledoval už za samotné ceny cereálií, které v posledních několika letech vzrostly o 28 procent. Terčem posměchu se však stal poté, co navrhl, aby chudé rodiny šetřily tím, že budou večeřet cereálie.
Pilnickův výrok, který pronesl v americké televizi CNBC, někteří přirovnávají k notoricky známé frázi: „Když nemají chleba, ať jedí koláče“. Jde o výrok, který bývá připisován francouzské královně Marii Antoinettě, ačkoli jej ve skutečnosti nikdy neřekla.
„Cereálie byly vždy poměrně dostupné a obvykle byly skvělou volbou v dobách, když na tom spotřebitelé nebyli finančně úplně dobře,“ nechal se Pilnick slyšet během diskuse o vysokých cenách potravin. Moderátor se ho následně zeptal, zda tento výrok nemůže být spotřebiteli pochopen špatně, když od roku 2020 stouply ceny potravin zhruba o čtvrtinu. Na to Pilnick podotkl, že „cereálie k večeři jsou něco, co je nyní pravděpodobně více v kurzu a očekáváme, že to tak bude pokračovat, protože spotřebitelé jsou v tuto chvíli pod tlakem“.
Podle mnohých komentářů na sociálních sítích se tyto výroky úplně neujaly. Jeden z uživatel sítě TikTok například posměšně poznamenal: „Tento blázen vydělává čtyři miliony dolarů ročně. Myslíte, že svým dětem dává k večeři cereálie?“
Další komentář upozornil na to, že rodinné balení cereálií za deset dolarů by spolu s kartonem mléka za tři dolary stálo přibližně stejně jako mražené lasagne určené k nakrmení stejného množství lidí. Jiní kritici pro změnu zpochybnili, zda je vůbec zdravé jíst cereálie vzhledem k vysokému obsahu cukru.
Společnost Kellogg's spustila v roce 2022 kampaň „Cereálie k večeři“ (Cereal for diner). Ve stejném roce vzrostly ceny potravin podle statistik federálního ministerstva zemědělství o 9,9 procenta, což bylo nejvíce od roku 1979. Cena cereálií se pak podle jiných statistik zvedla během posledních čtyř let o 28 procent, přičemž firma Kellogg’s je jen v posledním fiskálním roce – tedy v době, kdy zákazníky nabádala, aby k večeři jedli cereálie a „kuřeti dali volno“ – zdražila o 12 procent.