I učeň dokáže velké věci

Na zákon o duálním vzdělávání Česko stále čeká. Některé školy si ale vystačí i bez něho

I učeň dokáže velké věci
„Velmi pomáhá, když si školu její okolí spojí s něčím chvályhodným. Na to slyší politici i firmy,“ říká ředitel Miroslav Kudrna. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Miroslav Kudrna neměl na Střední škole hospodářské a lesnické ve Frýdlantu zrovna pověst premianta. Sám přiznává, že byl pro učitele dost tvrdý oříšek, zlobil, a dokonce dostal dvojku z chování. Když vám pak takový žák při maturitě „slibuje“, že se do školy vrátí, představíte si ledacos. Že by se vrátil jako ředitel, bude asi to poslední, co by vás napadlo.

A Kudrna dokázal ještě mnohem víc. Během pouhých tří let úplně obrátil sestupnou trajektorii, po níž se jeho bývalá škola ubírala. Škola má nyní o 153 studentů víc, než když ji přebíral, celkem 614. O pětinu vzrostl počet zaměstnanců. Podařilo se mu stabilizovat vymírající učební obory, modernizoval je. A dokonce představil i obory nové. To, co mu vysloužilo dvojku z chování, tedy obrovské množství nevyužité energie, nyní investuje do zvelebování školy. Často v ní tráví i večery a víkendy, ani minuty prý ale nelituje. Tady vidí smysl.

Frýdlantská střední škola, kterou týdeník Hrot navštívil na přelomu roku, začala pod jeho vedením ukázkově provazovat teorii s praxí. V polovině loňského roku to ocenila porota prestižní soutěže Ředitel roku, jež Kudrnovi přisoudila vítězství v kategorii středních škol. Porotci, přední osobnosti oboru, tehdy oceňovali mimo jiné to, že Kudrna velmi dobře prezentuje školu navenek, aktivně vyhledává nové finanční zdroje a ví, kam by škola měla směřovat v dlouhodobém horizontu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit