Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Fúzní elektrárny už nejsou sci-fi, Evropa je může mít do třiceti let

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah
Od té doby, co Musk koupil Twitter (dnes X), síť opouštějí uživatelé | Shutterstock.com

Automobilka Hyundai pozastavila svou reklamu na sociální síti X, která patří miliardáři Elonu Muskovi. Světovému výrobci aut se nelíbí, že se jeho sponzorované příspěvky objevovaly vedle antisemitského a pronacistického obsahu. „Pozastavili jsme naše reklamy na síti X a hovoříme přímo s jejími zástupci o bezpečnosti značky, abychom zajistili, že tento problém bude vyřešen,“ uvedlo Hyundai ve svém prohlášení.

Zmíněná reklama Hyundai se zobrazovala na profilu uživatele, který obhajoval nacistického vůdce Adolfa Hitlera a šířil antisemitské konspirační teorie. Před čtvrtečním pozastavením účet uváděl, že sídlí v Austrálii. Své příspěvky zveřejňoval pod pseudonymem a měl více než 55 000 sledujících, všiml si web NBC.

Zpravodajský portál americké televize navíc zjistil, že zmíněný účet měl již několik měsíců modrý odznak signalizující, že se jedná o předplatitele placeného premia. Tento měsíc začala síť X dávat modré odznáčky některým neplatícím uživatelům s více než 2500 ověřenými sledujícími, což ztěžuje určení, kdo si předplatné hradí, ale dotyčný účet má svou modrou fajfku již déle, doplnila NBC.

V kauze zásadní roli sehrálo zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové. Nedávno zveřejnila snímek reklamy jihokorejské automobilky Hyundai, která se zobrazovala právě na zmíněním profilu publikujícím pravidelně antisemitské příspěvky a zpochybňujícího holokaust.

Stearnsová zároveň sespala článek, v němž se zamýšlí nad tím, jestli na někdejším Twitteru vůbec existuje bezpečný prostor pro šíření dobrého jména světových značek, jako je právě Hyundai.

NBC News v úterý informovaly, že pod Muskovým vlastnictvím se X stalo prosperujícím místem pro explicitně pronacistický obsah, a to včetně Hitlerových projevů nebo obsahu chválícího jeho genocidní režim. Dále zjistily, že nejméně 150 placených předplatitelských účtů Premium a tisíce neplacených účtů v posledních měsících zveřejňovalo nebo šířilo pronacistický obsah, často ve zjevném rozporu s pravidly X. 

Joe Benarroch, šéf obchodních operací společnosti X, potvrdil pozastavení reklamy ze strany Hyundai. Uvedl, že Muskova síť spolupracuje s marketéry Hyundai na zavedení dalších bezpečnostních kontrol, které mají ochránit inzerující značky.

X také pozastavilo účet, který zveřejňoval dotyčné antisemitské příspěvky. Popis účtu obsahoval antisemitské výroky, které porušovaly zásady sítě proti urážlivým profilům, řekl Benarroch. Posléze se na účtu objevila poznámka, že je „dočasně nedostupný“, protože porušuje zásady.

Sociální síť čelí od podzimu značnému odlivu a odporu inzerentů z kategorie těch nejmovitějších. Desítky velkých společností, mezi nimi třeba Disney, Apple a Warner Bros., pozastavily svou reklamu na X a mnoho z nich už ji dále neobnovilo.

Právě před koncem loňského roku Musk reagoval pozitivně na příspěvek jednoho z konspiračních teoretiků, který zmiňoval, že existuje spiknutí s cílem nahradit bílou populaci nebílými lidmi. „Máte naprostou pravdu,“ napsal mu Musk.

Podle výzkumné společnosti Sensor Tower 75 ze 100 největších amerických inzerentů, kteří na X ještě na podzim působili, v letošním únoru již žádnou reklamu na sociálním médiu nenakupovalo.