Hájkův Livesport pokračuje v expanzi, koupil anglický web Tribal Football
Český poskytovatel sportovních výsledků Livesport podnikatele Martina Hájka dál rozšiřuje své zpravodajské portfolio. Před rokem si ke svému Eurofotbalu pořídil tuzemský server eFotbal.cz, nyní se na mediální nákupy vydal do zahraničí. A akvizicí anglického webu Tribal Football jeho jízda prý nekončí.
redaktor
Livesport se dlouhé roky věnoval především živému přenosu sportovních výsledků. Ostatně podle serveru e15, který na koupi anglického fotbalového webu upozornil, využívá servis firmy přes sto milionů uživatelů ročně. Před rokem a půl společnost spustila svou zpravodajskou část, která původně běžela pouze vlastních serverech Eurofotbal nebo Livesport Zprávy.
Dlouho tomu ale tak nezůstalo. Během loňského února Livesport oznámil, že kupuje od vydavatelství New Way Media Michaela Fridricha server eFotbal.cz. Už tehdy firma tuto akvizici vysvětlovala tím, že sice nabízí aktuální výsledky z téměř 40 sportů, jedničkou ovšem zůstává jednoznačně právě fotbal.
„Fotbal celosvětově sledují zhruba dvě třetiny našich uživatelů. Proto se teď chceme zaměřit hlavně na něj a podpořit tím náš růst,“ řekl loni Alan Záruba, který v Livesportu řídí digitální obsah. Z jeho prohlášení tak bylo jasné, že se firma poohlíží po dalších nákupech. „Podobné příležitosti teď hledáme i v dalších zemích, kde má naše sportovní zpravodajství velký potenciál.“
Anglický obchod se podařil přibližně po roce od tohoto prohlášení. V předešlých týdnech Livesport dokončil akvizici zmíněného webu TribalFootball.com, který se věnuje spekulacím z fotbalového zákulisí. „Jde o extrémně zajímavou redakci, není to klasický a těžký mediální dům, ale skupiny kontraktorů, kteří píšou tunu obsahu o tom, co se kde šustne v Premier League,“ uvedl pro e15 šéf české firmy Pavel Krbec. Výši transakce neuvedla ani jedna ze stran.
Podle Krbce, který do vedení Livesportu nastoupil v roce 2022, se zakoupený anglický server zaměřuje na velmi krátké „fotbalové drby“, každý měsíc ho sleduje na 1,4 milionu čtenářů. Zpravodajská část Livesportu má měsíční dosah asi 13,5 milionu uživatelů.
Chuť na další nákupy ještě utišena není. Krbec potvrdil, že o další zpravodajské weby má Livesport stále zájem. Hlavními cílovkami jsou podle něj země, které patří mezi sportovně výjimečné trhy. Jde nejen o Velkou Británii, ale i třeba Itálii. „A kdybychom takovou věc viděli v Brazílii, okamžitě bychom po ní skočili,“ doplnil Krbec.
Budget na další mediální nákupy prý Livesport, který vznikl v roce 2006 a jehož tržby se v posledních letech pohybují na úrovni kolem tří miliard korun, pevně daný nemá. Firma je dle svého vyjádření v dobrém finančním stavu, vše tak záleží na konkrétní příležitosti a rozhodnutí majitele Martina Hájka.