Ford Ranger Raptor: pick-up, který jezdí jako závoďák a tancuje na mokré silnici

Ford se poučil a do nového Rangeru Raptor namontoval třílitrový benzinový šestiválec. A ten rozdíl oproti dieselu vážně stojí za to

Ford Ranger Raptor: pick-up, který jezdí jako závoďák a tancuje na mokré silnici
Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6 Twin-Turbo e-4WD (2023) | foto Pavel Srp

Dříve bývaly verze Raptor pouze na velkém americkém pick-upu F-150. Když se pak Ford rozhodl představit provedení Raptor i pro menší evropský pick-up Ranger, vyvolalo to nadšení. Jenže potom do Rangeru Raptor dal naftový motor, který byl prostě obyčejný, a „něco“ autu chybělo. V nové generaci je tu Ford Ranger Raptor znovu a dostal i šestiválcový benzinový třílitr. A právě ten jsme otestovali.

Nový Ford Ranger Raptor vychází z běžné verze Rangeru, ale dostal hlavně technická vylepšení. Na pohled už se Raptor od běžného Rangeru neliší tak výrazně jako předchozí generace. Karoserie je totiž mezigeneračně širší a nebylo potřeba tolik rozšiřovat blatníky. Je to škoda? Možná ano, ale i tak vězte, že rozkročené je tohle auto vážně dost. K tomu je tu typická maska chladiče bez loga Ford, zato s velkým nápisem „FORD“, což je jedno z poznávacích znamení všech Raptorů. Aby všem bylo jasné, že tohle není obyčejný Ford Ranger, můžete si připlatit také za polepy karoserie s nápisy „RAPTOR“.

Rovněž uvnitř jsou specifické díly. Začíná to sportovnějšími sedadly s logem Raptor a s čalouněním v kombinaci kůže a alcantary. Stejné logo Raptor lze najít i na spodním rameni volantu. A na volantu jsou i tlačítka pro změnu jízdního režimu nebo zvuku výfuku (od tichého po docela hlučný), který se mění klapkami přímo ve výfuku, nikoli uvnitř v autě přes reproduktory. Interiér ozvláštňují ještě červené doplňky na čalounění, palubní desce a výdeších topení a klimatizace.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit