Hrot24.cz
Fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku obrat o 63 procent na 815,5 milionu korun

foto GymBeam

Fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku obrat o 63 procent na 815,5 milionu korun

Slovenský fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku meziročně obrat o 63 procent na přibližně 33 milionů eur (zhruba 815,5 milionu korun).

Celá skupina, která působí na patnácti trzích, podle zakladetele a ředitele společnosti Dalibora Cicmana dosáhla tržeb zhruba 175 milionů eur (asi 4,3 miliardy korun), což byl proti roku 2022 dvoutřetinový nárůst. Stoupl také provozní zisk skupiny, a to více než trojnásobně na sedmnáct milionů eur (přibližně 420 milionů korun).

„Z 15 trhů, kde působíme, hraje ten český významnou roli v obratu,“ uvedl Cicman. Produkty vlastních značek GymBeam se podle něj na celkových tržbách podílely z více než osmdesáti procent, do budoucna Cicman očekává další růst. „Je to dáno především vývojem dalších produktů a kategorií. Jen za minulý rok jsme uvedli do prodeje přes 670 nových produktů vlastních značek,“ doplnil.

Představit novou privátní značku firma podle Cicmana v současné době neplánuje, chce spíše rozvíjet ty stávající. „Největší podíl v obratu dělá přímo značka GymBeam. Nejmladším přírůstkem je XBEAM pro hráče e-sportů,“ dodal.

Růst společnosti je podle Cicmana dán zejména navyšováním investic. „V minulém roce jsme například udělali velké kroky v rozšíření výrobních kapacit z 1500 metrů čtverečních na 7000 metrů čtverečních, což bylo naším největším nákladem,“ řekl. Tento rok podle něj firma plánuje investovat především do logistiky a automatizace. „Budeme disponovat nejen pěti logistickými centry, ale také novým unikátním autostorem (robotický skladovací systém) v Košicích. S touto investicí bezmála za 147 milionů korun si slibujeme automatizaci až osmdesáti procent objednávek,“ uvedl.

Nejžádanějšími produkty jsou v Česku i na dalších trzích proteiny, zájem roste o nootropika (doplňky stravy zlepšující činnost mozku) nebo adaptogeny (doplňky stravy proti stresu), řekl Cicman. „V Česku se nám velmi osvědčily produkty vyvinuté ve spolupráci s influencery. Věříme také v potenciál produktů pro gaming,“ dodal.

Tento rok společnost GymBeam, kterou Cicman založil na Slovensku v roce 2014, cílí na tržby 233 milionů eur (zhruba 5,8 miliardy korun).