Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Evropský výrobce baterií do aut ACC si zajistil 4,4 miliardy eur na tři závody

Evropský výrobce baterií pro automobily Automotive Cells Company (ACC), jehož spoluvlastníky jsou firmy Stellantis, Mercedes a TotalEnergies, dokončil významné kolo financování na vývoj tří závodů ve Francii, Německu a v Itálii.

Evropský výrobce baterií do aut ACC si zajistil 4,4 miliardy eur na tři závody
ACC - ilustrační foto | T. Schneider / Shutterstock.com

Firma o tom dnes informovala na svém webu. Projekt si úhrnem vyžádá sedm miliard eur (téměř 177 miliard korun), banky výrobci baterií poskytnou 4,4 miliardy eur (111 miliard korun).

"Dohoda s bankami odráží velmi vysokou důvěru těchto věřitelů v projekt ACC," řekl agentuře Reuters generální ředitel firmy Yann Vincent.

Jako hlavní finanční poradce ACC působila francouzská banka BNP Paribas. Finanční dohody výrobce baterií uzavřel s konsorciem bank, které zahrnuje BNP Paribas, Deutsche Bank, ING, Intesa Sanpaolo, francouzskou veřejnou investiční banku Bpifrance, pojišťovnu Euler Hermes a italskou exportní pojišťovnu SACE.

Ze získaných finančních prostředků bude financována výstavba čtyř nových výrobních linek ACC: druhá ve Francii, první v německém městě Kaiserslautern a dvě v italské městě Termoli. Navazují na první jednotku společnosti, která byla otevřena loni v severní Francii a která vyrábí lithium-iontové baterie.

Financování doplní už poskytnuté nebo přislíbené veřejné dotace a nové peněžní vklady od tří akcionářů ACC, uvedla společnost. Automobilka Stellantis bude na konci března vlastnit 45 procent akcií ACC, Mercedes-Benz 30 procent a Saft, který spadá pod energetický podnik TotalEnergies, pak 25 procent.