Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Dycky (vodíkový) Most!

Severočeský Most vyzkoušel minulý týden jako první město v republice autobus poháněný vodíkem

Dycky (vodíkový) Most!
Mostecký autobus | Archiv

Za tři dny najezdil v běžném provozu zhruba 600 kilometrů, a to na trase s řadou kopců. Cílem bylo vyzkoušet, jestli by v budoucnu mohl nahradit naftové vozy městské hromadné dopravy. Testování se uskutečnilo díky zapojení České vodíkové technologické platformy do mezinárodního projektu, jehož cílem je dostat do ulic evropských měst více než 300 vodíkových autobusů.

Vodíkový autobus předvedl už v červnu Dopravní podnik Ústí nad Labem, ale nejednalo se o „ostrý“ provoz. Na severu Čech vyrábí vodík Unipetrol v Litvínově a Spolchemie v Ústí nad Labem. Největší překážku v zavádění těchto vozidel představuje cena, která bývá zhruba třikrát vyšší než u naftových autobusů. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit