Má to být auto, které vás ochrání před apokalypsou. Nebo taky ne, dá se přidat ironicky. Už v okamžiku, kdy Elon Musk tenhle futuristický auťák představoval, rozbil jeho údajně neprůstřelné sklo. Těch chyb je ale mnohem víc a neustále ze světa přicházejí další absurdní historky spojené s nejnovějším počinem amerického multimiliardáře.
„Od svého listopadového uvedení na trh se vozidlo za šedesát tisíc dolarů (1,4 milionu korun) opakovaně dostalo na titulní stránky novin kvůli různým problémům, včetně zobrazování nevysvětlitelných varovných upozornění na ,kritickou chybu řízení‘, uvíznutí v nerovném terénu a podobně,“ shrnuje server Business Insider.
Musk přes pochybné počáteční představení stále opakuje, že jde o auto, které odolá téměř každé katastrově. „Apokalypsa by mohla přijít kdykoliv a tady v Tesle máme ty nejlepší technologie pro apokalypsu,“ chlubí se.
Pokud ho pozorně poslouchal i řidič, který uvízl v písku na ostrově Nantucket, musel být zklamán. Nedokázal odjet a musel si vyžádat asistenci odtahového vozidla. Podle majitele odtahové služby udělal řidič jednu rozhodující chybu: zapomněl vypustit pneumatiky.
„Běžně jsou kola Cybertrucku nafukována na přibližně 3,5 baru. V návodě pro majitele však Tesla řidiče varuje, aby před jízdou mimo silnici snížili tlak v pneumatikách, aby zvýšili přilnavost a snížili riziko propíchnutí. Provozovatel odtahové služby uvedl, že bezpečný tlak pro jízdu na pláži je mezi 1,2 až 1,5 baru,“ popisuje Business Insider.
To, co se stalo se Cybertruckem, se podle zmíněného šéfa odtahovky mohlo stát jakémukoliv jinému řidiči pickupu. Upozornil ale také, že dodatečná hmotnost Muskova auťáku — o zhruba 450 kg těžší než srovnatelné pickupy poháněné benzínem — situaci moc nepomohla.
Nicméně jsou i situace, které jsou mnohem méně chybou (nebo neinformovaností) řidiče než zmíněný incident z Nantucketu. Auta, prezentovaná jako neprůstřelná, také bojovala s problémy, které přinesly řadu otazníku okolo jejich celkové kvality.
Karoserie z údajně nerezové oceli je náchylná k tvorbě rezavých skvrn, také jsou na ní často vidět otisky rukou. Monstrózní vozidla navíc mají mít nevzhledné mezery ve dveřních panelech, které technologický influencer Marques Brownlee na YouTube popsal jako „nejhorší, jaké jsem kdy viděl v sériovém vozidle.“
Další youtuber Jeremy Judkins chtěl vyzkoušet, zda je po aktualizaci vydané Teslou zavazadlový prostor Cybertrucku skutečně bezpečnější, což bylo cílem updatu. Dveře prostoru skutečně zareagovaly na větší předměty, Judkinsovi ale později přiskříply prst. Naštěstí ho neamputovaly.
Byly také zaznamenány situace, kdy vozidla uvízla ve sněhu či se marně snažila vydrápat do strmých kopců. Zatímco oficiální příčiny těchto incidentů zůstávají nepotvrzené, problémy Cybertrucku nelze všechny připsat na vrub chybě uživatele.
Business Insider také zmiňuje případy, kdy se plynový pedál Cybertrucku zasekl v poloze „na plný plyn“, na což Tesla reagovala svoláním skoro 3900 vozidel, což v tu chvíli znamenalo v podstatě každý Cybertruck, který byl od uvedení na trh dodán zákazníkům.
Michael Brooks, výkonný ředitel washingtonského Centra pro automobilovou bezpečnost, už dříve Muskovo monstrum na kolech označil za „neřízenou střelu“.