Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Čína dobývá Rusko. Ovládla trh s novými automobily

V prvním pololetí letošního roku bylo Rusko pro čínské automobilky největším exportním trhem. Nahradily západní vývozce.

Čína dobývá Rusko. Ovládla trh s novými automobily
Chery Automobile | foto Harmony Video Production / Shutterstock.com

Kvůli invazi na Ukrajinu se z ruského trhu stáhla většina velkých západních automobilek. Místo vozů Toyota, Ford, Nissan nebo Volkswagen, které před válkou patřily v Rusku mezi nejoblíbenější, se nyní Rusové musí spokojit s alternativou. Tu jim nabídly čínské automobilky.

Výrobci z říše středu za prvních pět měsíců letošního roku vyvezli do Ruska bezmála 290 tisíc nových vozů, a ukousli si tak skoro polovinu trhu. Pro srovnání, loni činil export čínských automobilek do této země pouze 162 tisíc vozů, a to za celý rok. 

Čínská konkurence „zválcovala“ dokonce i nejoblíbenější domácí značku Lada. Ta za prvních šest měsíců roku dosáhla domácích prodejů zhruba 143 tisíc kusů. 

Celkem se v Rusku nyní prodává devatenáct různých značek čínského původu. Tři nejúspěšnější jsou Chery Automobile, Geely a Great Wall Motor. Jen ony stojí za třetinou prodejů nových aut v Rusku v letošním roce. Mezi oblíbené modely patří sportovně-užitkové vozy, jako je Tiggo 7 Pro společnosti Chery, Coolray automobilky Geely a řada Haval firmy Great Wall, vyplývá z analýzy agentury Bloomberg.

Masivní vývoz do Ruska naopak přiměl k protiopatření Ukrajinu. Ta zařadila společnosti Geely a Great Wall Motor na seznam válečných sponzorů.