Chudí Američané už nemají ani na fast food. Řetězce musí nabízet slevy
Zákazníkům ve Spojených státech přestává být jedno, kolik za hamburger a hranolky ve svém oblíbeném fastfoodu zaplatí. Proto musí řetězce rychlého občerstvení nabízet slevy, aby si udržely klientelu.
redaktor
Většině Američanů už není jedno, kolik ve svém oblíbeném fastfoodu zaplatí za rychlý oběd nebo večeři. Globální řetězce KFC, McDonald’s nebo Burger King musí na americkém trhu reagovat na odliv zákazníků. Hlavně klientela s nízkými příjmy, která v minulých letech brala tyto pobočky útokem, si stěžuje na drahotu a v průměru za své občerstvení utrácejí méně. Proto řetězce nabízejí výrazné slevy na své produkty.
„Magickou“ cenovou hranicí je menu za pět dolarů (114 korun). KFC nově nabízí menu od 4,99 dolaru, Burger King má nabídku jídla za pět dolarů. Dokonce i McDonald’s, který dosud mohl zvyšovat ceny bez většího vlivu na počet zákazníků, žádá své provozovatele, aby nabízeli základní meníčko za pět dolarů. S nabídkou slev musí také přicházet i další značky, jako je Taco Bell, Jack in the Box nebo Wendy’s, napsal web televize CNN.
Fastfoody zároveň zdůrazňují kvalitu svých produktů a podrobně na cenách ukazují, že zákazníci dostávají přidanou hodnotu, i když ceny rostou. Analytik společnosti BTIG Peter Saleh ale zdůraznil, že nabídka slev napříč sektorem rychlého stravování tu od doby před pandemií covidu-19 nebyla a dokládá to tvrdší konkurenční boj o udržení klientely.
Obchodníkům tyto akce samozřejmě snižují marže a jsou účinné jen v případě, že se podaří počet zákazníků výrazně navýšit. „Rozhořela se bitva o udržení podílu na trhu,“ dodal Saleh. Že je boj o zákazníka u fastfoodů stále vyhrocenější, dokládají i slova generálního ředitele McDonald’s Chrise Kempczinského, který oznámil, že ikonická značka musí všem Američanům nabídnout cenově dostupné občerstvení.
V cenové válce ale už zaostává za americkým konkurentem Wendy’s, který kromě běžného menu za pět dolarů už od loňska nabízí snídani za pouhé tři dolary. McDonald’s chce akční menu nabízet od konce června. Za pět dolarů by měl americký zákazník dostat kuřecí nugety, hranolky, nealkoholický nápoj a hamburger McDouble nebo sendvič McChicken.
Zvýhodněná nabídka by ale neměla trvat déle než jeden měsíc. Naopak řetězec Burger King počítá s tím, že menu za pět dolarů bude nabízet po dobu několika měsíců. Ředitel poradenské společnosti v potravinářství Technomic David Henkes ale varoval před možnou cenovou válkou, která ziskovost v sektoru fastfoodů dále zhorší.