Komentář: Jak si ministr financí naběhl na vidle

Rozpočtové kejkle Zbyňka Stanjury se už dostaly za hranu reality, ukázala analýza Národní rozpočtové rady 

Rozpočtové kejkle Zbyňka Stanjury se už dostaly za hranu reality, ukázala analýza Národní rozpočtové rady 

Celý článek
0

Webglobe vedl přes 20 let, teď je investorem. A startupistům radí: prodej firmy nezavrhujte

Firmu neprodám a basta? „Foundeři by měli nad exitem přemýšlet, i když jejich startup roste,“ radí investor Igor Strečko. Sám svou firmu, kterou vedl přes dvacet let, nakonec prodal. „Webglobe je odrostlé dítě, které mě už nepotřebuje. Teď budu investovat,“ říká.

Firmu neprodám a basta? „Foundeři by měli nad exitem přemýšlet, i když jejich startup roste,“ radí investor Igor Strečko. Sám svou firmu, kterou vedl přes dvacet let, nakonec prodal. „Webglobe je odrostlé dítě, které mě už nepotřebuje. Teď budu investovat,“ říká.

Celý článek
0

Roboti v jaderných elektrárnách zvyšují bezpečnost i účinnost reaktorů

Častější používání robotických systémů vede v jaderných elektrárnách ke zvyšování bezpečnosti, ale také ke zvyšování efektivity.

Častější používání robotických systémů vede v jaderných elektrárnách ke zvyšování bezpečnosti, ale také ke zvyšování efektivity.

Celý článek
0

Cestovky v těžké situaci. Přežije jen ten, kdo se přizpůsobí

V cestování začala nová éra. Kanceláře hledají cesty z krize.

Cestovky v těžké situaci. Přežije jen ten, kdo se přizpůsobí
Šéf cestovky Delfín travel Tomáš Hubka říká, že univerzální recept na přežití krize neexistuje. Každý musí reagovat okamžitě a přizpůsobit se. | Tomáš Novák týdeník HROT

Cestovní kancelář Delfín travel je jednou z těch, které byly při nástupu koronavirové krize zasaženy mezi prvními. Specializuje se na zájezdy pro seniory – ekonomicky i zdravotně citlivou skupinu obyvatel – a její první vyhlídky proto nebyly růžové. Nyní už její šéf Tomáš Hubka ví, že situaci zvládne, i když, jak předpovídá, trh kolem něj se velmi změní. A v posledních týdnech do něj výrazně promluvila i Evropská komise, která Česku, stejně jako dalším státům, vytýká praxi s vouchery. Velká část klientů se kvůli nim nemůže dostat k vrácení peněz a musí je využít na další zájezdy.

Mluvte s nimi

„Je zde bezesporu řada subjektů napříč cestovním ruchem, které mají velké závazky a je otázkou, zdali budou schopny dostát plnění vůči konečnému klientovi,“ zamýšlí se nad změnou trhu šéf Delfín travel. Má na mysli především cestovní kanceláře, letecké a autobusové dopravce či poskytovatele ubytování. „Nepřežije ten nejsilnější, ale ten, kdo se nejrychleji přizpůsobí nově nastalé situaci,“ říká.

Právě na příkladu Delfínu se dá změna myšlení cestovek dobře ilustrovat. S jádrem svého klientského portfolia, tedy seniory, začali lidé z firmy osobně jednat o každém jejich zájezdu. Bylo to nutné, protože právě lidé nad 65 let mají vedle dalších skupin ze zákona právo na to vrátit voucher a chtít peníze nazpět. Výsledkem bylo, že 40 procent klientů zachovalo firmě věrnost – vzali si voucher nebo vybrali jiný zájezd.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit