Komentář: Jak si ministr financí naběhl na vidle

Rozpočtové kejkle Zbyňka Stanjury se už dostaly za hranu reality, ukázala analýza Národní rozpočtové rady 

Rozpočtové kejkle Zbyňka Stanjury se už dostaly za hranu reality, ukázala analýza Národní rozpočtové rady 

Celý článek
0

Webglobe vedl přes 20 let, teď je investorem. A startupistům radí: prodej firmy nezavrhujte

Firmu neprodám a basta? „Foundeři by měli nad exitem přemýšlet, i když jejich startup roste,“ radí investor Igor Strečko. Sám svou firmu, kterou vedl přes dvacet let, nakonec prodal. „Webglobe je odrostlé dítě, které mě už nepotřebuje. Teď budu investovat,“ říká.

Firmu neprodám a basta? „Foundeři by měli nad exitem přemýšlet, i když jejich startup roste,“ radí investor Igor Strečko. Sám svou firmu, kterou vedl přes dvacet let, nakonec prodal. „Webglobe je odrostlé dítě, které mě už nepotřebuje. Teď budu investovat,“ říká.

Celý článek
0

Roboti v jaderných elektrárnách zvyšují bezpečnost i účinnost reaktorů

Častější používání robotických systémů vede v jaderných elektrárnách ke zvyšování bezpečnosti, ale také ke zvyšování efektivity.

Častější používání robotických systémů vede v jaderných elektrárnách ke zvyšování bezpečnosti, ale také ke zvyšování efektivity.

Celý článek
0

České dráhy Leo Express nekoupí

Majitel žlutočerných vlaků Leoš Novotný bude muset hledat jiného investora.

České dráhy Leo Express nekoupí
Leo Express | Tomáš Turek týdeník HROT

Námluvy mezi společnostmi Leo Express a Českými drahami (ČD) jsou u konce. Týdeníku Hrot to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje. Informace má k šéfovi LeoExpressu Leoši Novotnému doputovat v pondělí.

„České dráhy se jako obchodní firma zajímaly o to, zda by případná koupě Leo Express byla pro rozvoj jejich byznysu přínosná a výhodná. V této věci proběhly standardní procesy a obchodní jednání a své rozhodnutí ČD oficiálně oznámí příští týden,“ odpověděla Hrotu mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

České dráhy nikdy otevřeně nepřiznaly, že o koupi LeoExpressu vážně uvažují. Mapovaly terén na trhu, poohlížely se po akvizicích a jejich snaha se setkala s odezvou podnikatele Leoše Novotného staršího. Ten nastoupil do vedení Leo Expressu na sklonku loňského roku a vytkl si za cíl firmu postavit na nohy, tedy hledat nové příležitosti a investory. Kvůli možné koupi vznikl v ČD tým, který velmi pravděpodobně po pár měsících oťukávání koupi nedoporučil.

Leo Express vloni v srpnu oznámil, že byl poprvé po šesti letech v zisku. Šlo o 2,5 milionu korun, čili spíše kladnou nulu. Předtím prodělával ročně desítky milionů. Nejhorší výsledek v podobě minus 135 milionů zaznamenal v roce 2014. Firmu trápí konkurence s Českými drahami na trati z Prahy do Ostravy, daří se jí naopak v autobusové dopravě nebo na zahraničních trzích v Polsku, na Slovensku a v Německu, kde pracuje na železnici pro společnost Flixbus.

Firma má také objednány tři soupravy od čínského výrobce CRRC a opci na dalších 30 vlaků. Čína by se díky české homologaci dostala na evropské koleje. Kontrakt má mít hodnotu až pěti miliard korun. První vůz měl Leo Express nasadit v polovině letošního roku, zatím tak ale neučinil.