Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King se už v Česku pevně usadil, nadále ale hodlá expandovat. Příležitostí vidí stále dost a dost. Jen během letoška si naplánoval otevření desítky nových restaurací, což je jeho český rekord. Vyrostou u dálnic a významných dopravních uzlů. „Zároveň cítíme poptávku v krajských metropolích a městech střední velikosti,“ říká Filip Vostrý, marketingový manažer Burger Kingu pro Českou republiku.
Před pár dny otevřeli svou padesátou pobočku u nás. Stojí v pražských Štěrboholech v Retail Parku. Do budoucna jich ale má být více než osmdesát. Po krátkém covidovém přibrzdění už expanze opět nabírá na rychlosti. Řetězec registruje největší poptávku v centrech měst a na důležitých rychlostních komunikacích.
„Česká republika je poměrně ojedinělá v tom, že o segment rychlého občerstvení je mezi zákazníky silný zájem. Oproti sousedním zemím proto můžeme budovat nové restaurace i na místech, která nemají tak vysoký počet obyvatel. Přesto si tam své strávníky najdou,“ dodává Vostrý.
Jenže dnešní zákazníci jsou čím dál náročnější. Minimálně co se ekologičnosti a udržitelnosti týče. Zaměřují se tak mnohem více na restaurace, které kromě masa nabízejí i rostlinné alternativy, také Burger King proto nabídne škálu takzvaných plant-based jídel.
„Maso je nahrazeno rostlinnou alternativou, což vytváří zdravější a ekologicky šetrnější variantu bez toho, aby zákazník musel rezignovat na burgery jako takové. Jedná se o oblast s výrazným potenciálem, což dokresluje i nedávno realizovaný průzkum, podle něhož je až třetina Čechů ochotna omezit konzumaci masa,“ uvádí společnost.
Dalším krokem k větší udržitelnosti má být zavedení dřevěných příborů na pobočkách. Na ty restaurace, které mají u řidičů populární drive-thru prodej, budou nainstalovány fotovoltaické panely. Burger King chce navíc ve všech kuchyních instalovat co možná energeticky nejšetrnější přístroje a spotřebiče s možností rekuperace elektrické energie zpátky do sítě.
Blíže k zákazníkům mají pak pomoci také vylepšené pobočky. Ty mají být postupně rekonstruovány a převedeny na modernější designové typy. „ Dosud převládá střídmější model Prime. Již nyní ale Burger King staví všechny své nové restaurace v modernějším modelu Royal. Restaurace ve vylepšeném designu získají novou úroveň, co se týká například kvality materiálů, funkčnosti, rozvržení interiéru či typu osvětlení,“ popisuje společnost své záměry.
Značku Burger King, pod kterou v současnosti pracuje přibližně 2 500 zaměstnanců, na českém trhu provozují čtyři franšízové firmy. V pozici tzv. master-franšízanta jejich provoz po byznysové a marketingové stránce zastřešuje společnost Rex Concepts.