Botas pronikne do Japonska. Máme domluveného partnera, který zde bude naše boty prodávat, říká Staněk

Ještě před nedávnem mluvil Vít Staněk o tom, že Botas bude působit hlavně ve střední Evropě. Nyní si už brousí zuby na Japonsko.

Botas pronikne do Japonska. Máme domluveného partnera, který zde bude naše boty prodávat, říká Staněk
Vít Staněk, CEO Botas | foto: Tomáš Novák, Hrot24

Když jsem se začátkem března setkal s Vítem Staňkem, šéfem obuvnické firmy Botas, říkal mi, že mu máma klade na srdce, aby zůstával při zemi a nepřemýšlel příliš předčasně o expanzi do světa. „Už působíme na Slovensku, nemáme tam ale zatím žádnou prodejnu. To je první věc, kterou bych teď rád změnil – chci tam expandovat v plné palbě. Co se týče dalších zemí, tak zatím okrajově přemýšlíme jen o regionu střední Evropy,“ přiblížil tehdy během našeho rozhovoru

Výrobce legendářních botasek loni málem zanikl, na poslední chvíli ho ale zachránila další obuvnická firma Vasky, kterou vede Staňkův starší bratr Václav. „Bylo by super, kdyby se nám letos podařilo dotáhnout obrat na 60 milionů korun. Také spustíme vlastní e-shop,“ vylíčil šéf Botasu své plány.

Uplynulo několik měsíců – a Staňkovy plány se začínají pomalu zhmotňovat. Botas otevřel v Praze svou první kamennou prodejnu, do budoucna chce jejich počet navýšit. Jedna z nich má vzniknout právě v Bratislavě. A jak upozorňuje server e15, tento týden se otevře první concept store v Praze na Černém Mostě. „Bude rozdělen napůl, z čehož jedna polovina bude vymezena pro Botas a druhá pro Vasky,“ oznámil.

V tomto týdnu má prý firma také v plánu spustit nový e-shop, a to na platformě Shopify. Ten současný je zatím v testovacím režimu, nefunguje například věrnostní klub ani registrace, na což mě před několika dny upozornila pracovnice zákaznického servisu firmy Vasky.

Ohledně expanze limitované pouze do regionu střední Evropy ale nakonec Staňkovi zřejmě změnili názor. V posledních týdnech podnikli cestu do Asie, kde navštívili Peking, Šanghaj, Tokio, Kjóto nebo Ósaku. A cíl byl jasný – proniknutí buď na čínský, nebo japonský trh.

V případě „země vycházejícího Slunce“ se tento plán začíná už nejspíš rýsovat. „Jednání bylo úspěšné a máme domluveného výhradního partnera, který zde má v plánu naše boty prodávat,“ přiblížil Vít Staněk.

Loni činil obrat Botasu 30 milionů korun, za prvních sedm měsíců letošního roku už firma loňský výsledek překonala, doplňuje e15. „V letošním roce jsme už dokonce překonali i výsledky z roku 2022, kdy firma ještě fungovala pod dřívějším vedením.

Jsme na částce 30 milionů a naším cílem je do konce roku dosáhnout alespoň dvojnásobku této hodnoty. K tomu nám může výrazně pomoci předvánoční sezona,“ uzavírá šéf Botasu.

Dohromady už firma od svého převzetí bratry Staňkovými prodala přes 22,5 tisíce párů bot. Kromě nich nabízí i trička, ponožky, kšiltovky, mikiny nebo tepláky.