Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Auta stojí, kola jedou

Téma dopravy zásadně ovlivní podzimní volby na pražský magistrát. Dnešní koalici mohou potopit hlavně naštvaní řidiči

Auta stojí, kola jedou
Typickou ukázkou nepřízně magistrátu k řidičům je Karlovo náměstí. Po rekonstrukci ubylo parkovacích míst i pruhů, přibyly naopak přechody s ostrůvky, na nichž pravidelně uváznou méně opatrní řidiči. | foto Tomáš Turek, týdeník Hrot

Když pražský náměstek pro dopravu před několika dny představoval plány na vybudování nové trasy metra, reagovalo mnoho obyvatel hlavního města pozdvihnutím obočí. Adam Scheinherr totiž nehovořil o dlouho diskutované lince D, která patřila mezi jeho priority na magistrátu v posledních třech letech.

Řeč byla o zbrusu nové trase O, celkem 36 kilometrů dlouhé, která má obkroužit centrum metropole. „Ta myšlenka není v Praze nic nového. Dnes je ale aktuálnější než kdy dřív. Město roste a chybí mu vnitřní infrastruktura,“ obhajuje náměstek svůj nápad. Většinu cest po metropoli je podle něj potřeba absolvovat přes centrum, což vyřeší právě podzemní okruh.

Úvaha je to jistě zajímavá a dává smysl. S ohledem na letošní podzimní komunální volby se ale pozorovatel těžko brání dojmu, že jde spíš o krycí akci, která má odvést část pozornosti od jiných dopravních problémů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit