Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Auta stojí, kola jedou

Téma dopravy zásadně ovlivní podzimní volby na pražský magistrát. Dnešní koalici mohou potopit hlavně naštvaní řidiči

Auta stojí, kola jedou
Typickou ukázkou nepřízně magistrátu k řidičům je Karlovo náměstí. Po rekonstrukci ubylo parkovacích míst i pruhů, přibyly naopak přechody s ostrůvky, na nichž pravidelně uváznou méně opatrní řidiči. | foto Tomáš Turek, týdeník Hrot

Když pražský náměstek pro dopravu před několika dny představoval plány na vybudování nové trasy metra, reagovalo mnoho obyvatel hlavního města pozdvihnutím obočí. Adam Scheinherr totiž nehovořil o dlouho diskutované lince D, která patřila mezi jeho priority na magistrátu v posledních třech letech.

Řeč byla o zbrusu nové trase O, celkem 36 kilometrů dlouhé, která má obkroužit centrum metropole. „Ta myšlenka není v Praze nic nového. Dnes je ale aktuálnější než kdy dřív. Město roste a chybí mu vnitřní infrastruktura,“ obhajuje náměstek svůj nápad. Většinu cest po metropoli je podle něj potřeba absolvovat přes centrum, což vyřeší právě podzemní okruh.

Úvaha je to jistě zajímavá a dává smysl. S ohledem na letošní podzimní komunální volby se ale pozorovatel těžko brání dojmu, že jde spíš o krycí akci, která má odvést část pozornosti od jiných dopravních problémů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit