Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

A na váhu: Aerolinky Finnair žádají cestující, aby se vážili se svými příručními zavazadly

Finská letecká společnost chce znát přesnou cestovní hmotnost svých letadel. Pasažéry proto od února vybízí k dobrovolnému zvážení. Schytala za to nebývalou vlnu kritiky.

A na váhu: Aerolinky Finnair žádají cestující, aby se vážili se svými příručními zavazadly
odbavení na letišti | Shutterstock.com

Finská letecká společnost Finnair žádá pasažéry, aby se s příručními zavazadly nechali zvážit. Doufá, že se jí tak lépe podaří určit vzletovou hmotnost svých letadel. Ačkoli je vážení dobrovolné, vyvolal požadavek na sociálních sítích odpor. Píše o tom německý týdeník Der Spiegel.

Finské aerolinky shromažďují data do studie. S dobrovolným vážením firma začala od tohoto měsíce a chce s ním pokračovat do května.

K výpočtu skutečné letové bilance potřebují aerolinky znát údaje o hmotnosti paliva, odbavených zavazadel, nákladu, cateringu, vody a cestujících, uvádí Finnair. Lze k tomu sice použít zprůměrované údaje od leteckých úřadů, ty však mohou být méně přesné.

Na sociálních sítích se oznámení Finnairu nesetkalo s dobrým ohlasem. Někteří uživatelé uvedli, že jsou krokem aerolinek zděšeni a obávají se, že zejména cestující s nadváhou by se mohli cítit stigmatizováni. Jedna uživatelka se proti požadavku ohradila a napsala, že s Finnair cestovat nebude, protože nechce, aby ji "zatracená letecká společnost" zostouzela, že je tlustá.

Podle mluvčí Finnairu se vážení na letišti ve finské metropoli Helsinkách zúčastnilo zatím asi 500 cestujících. Na váhu si stoupali se svými batohy, taškami a s pojízdnými kufry.

Letecká společnost zdůrazňuje, že cestující se nemusejí obávat, že by údaje o jejich hmotnosti zveřejnila. Shromážděné hodnoty podle ní nejsou nijak propojeny s osobními údaji zákazníků. Celkovou hmotnost cestujícího a jeho příručního zavazadla vidí pouze zaměstnanci u váhy.