Zubní lékař Alexander Schill: Klíčem k úspěchu jsou neustálé inovace
Alexander Schill začal podnikat už krátce po absolvování lékařské fakulty. Postupně vybudoval jednu českou a tři slovenské zubní kliniky. Schill Dental Clinic si zakládá jak na osobním a proklientském přístupu k pacientům, tak i na snaze neustrnout na místě a inovovat.
Jednu kliniku máte v Praze, další tři na Slovensku. Jak si hlídáte, zda všechny poskytují služby v požadované kvalitě?
Nejsem žádný úředník a manažer v obleku, velkou část pracovní doby trávím v ordinaci. A jako lékař všechny kliniky objíždím, takže mám dobrý přehled o tom, co se zde děje. Klíčové je ale zajistit spolehlivý a kvalitní personál. Jednotlivé kliniky tak vedou lékaři, které jsem sám vybral a k jejichž práci mám důvěru. Vím, že máme stejný proklientský přístup, kdy se snažíme dělat vše pro to, aby se u nás pacient cítil dobře a věděl, že uděláme vše, co si jeho stav vyžaduje. Jinými slovy, že v bezpečném a příjemném prostředí bez bolesti vyřešíme jeho problém. Pacient tak od nás odchází sebevědomý a spokojený.
Pro jaké služby si k vám klienti chodí?
Ve všech našich klinikách nabízíme zcela kompletní služby – od preventivních prohlídek a drobných korekcí přes hygienu, záchovnou stomatologii i estetiku, až po chirurgické zákroky a výrobu implantátů. Jsme hrdí na to, že v Schill Dental Clinic s úspěchem zachraňujeme i případy, které ostatní vzdali. Těší nás, že lidé neváhají přijet i zdaleka. Pamatuji si případ klientky, která do Prahy celý rok jezdila až z jihu Čech, protože jsme jí dělali kompletní nový chrup.
Ještě se vrátím k výběru spolupracovníků. Jste spokojeni s odbornou úrovní absolventů vysokých škol?
Ano, jsme. Cíleně mezi nimi hledáme talenty. Chceme si naše zaměstnance vychovat, vše je naučit – jen sebevědomý, zkušený a šikovný lékař nám přinese spokojené pacienty. Proto máme specifický přístup: nadějné absolventy stahujeme na naši bratislavskou kliniku, kde jim dáme k dispozici jejich vlastní ordinaci. Napřed pod dohledem starších kolegů, později sami si osvojují všechny patřičné postupy, navíc se učí dělat výkony v adekvátním čase. Celou dobu jim poskytujeme ubytování, takže mladí lékaři neřeší existenční potíže. Pokud se osvědčí, rovnou získají pracovní místo na klinice. Celý proces je přitom založen na velké důvěře.
A o kolik klientů se momentálně staráte?
Nejstarší kliniku máme v Bratislavě, tam je registrováno asi 40 tisíc klientů, v Žilině přibližně 8 tisíc klientů, v Praze okolo 10 tisíc. Košice jsou vlastně úplně nové. Zájem o naše služby je velký, protože především v malých městech či na venkově je zubařů kritický nedostatek. U nás je navíc klient na prvním místě. Jsme schopni se mu v mnohém přizpůsobit, se vším mu poradit, cokoliv vysvětlit či rovnou předvést simulaci toho, co klienta čeká. Neexistuje u nás dlouhá objednávací doba, dokážeme nabídnout termín v řádech jednotek až desítek hodin. Vycházíme vstříc osobním preferencím, takže například efektivně utlumíme obavy ze zákroku. Ať se jedná o anestezii či o analgosedaci. Návštěva zubaře dávno není synonymem trápení.
Co je podle vás klíčem k tomu, aby byla klinika úspěšná?
Zdaleka nejde jen o to, aby byla ordinace s moderními přístroji. Úplně stejně důležitý je přístup, a to jak k pacientům, tak k dalšímu rozvoji. Kdo chce být úspěšný, musí být připraven neustále se zlepšovat a inovovat. My máme například velmi těsnou strategickou spolupráci se společností Microdent, která na základě našich návrhů připravuje technická řešení, díky kterým můžeme klientům nabízet jen to nejlepší.