Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Změna, která nehrála do karet

Nevyžádaný přechod mezi provozovateli platebních karet namíchl část klientů

Změna, která nehrála do karet
Karetní společnosti Mastercard a Visa soupeří o to, kdo bude vládnout českému trhu s platebními kartami. | Shutterstock.com

Nenajdete na světě moc konzervativnějších národů, než jsou Češi. Jen namátkou, neradi mění mobilního operátora, a to ani v případě, že nejsou zcela spokojeni s jeho službami. Podobné je to i v dalších oborech. Třeba více než devadesát procent Čechů nechce změnit banku, i když nejsou spokojeni s některými službami a výší poplatků, které kaž­dý měsíc odvádějí svému bankovnímu domu za služby. Základem bankovních služeb se pro ně v posledních letech staly zejména platební karty.

V druhém letošním čtvrtletí došlo k výraznému oživení v používání platebních karet. Celkový objem transakcí na obchodních místech meziročně vzrostl o více než třicet procent. Velkou dynamiku vykazují zejména internetové platby. Objem transakcí na internetu meziročně vzrostl o osmdesát procent. Počet transakcí mobilem či elektronicky v druhém kvartálu 2021 dosáhl téměř osmdesáti milionů a objem takřka padesáti miliard korun.

Jednička proti dvojce

A právě v těchto kulisách, kdy se většina klientů nechce pouštět do žádného velkého dobrodružství a změn, probíhá souboj společností Mastercard a Visa. Nejde o nic menšího než o to, kdo bude vládnout českému trhu s platebními kartami. Prvně zmíněná společnost je již několik let tuzemskou jedničkou. Dvojka, Visa, se rozhodla pro agresivnější politiku. Pro nové klienty jde přes banky a uživatelů se neptá.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit