Samsung začal v Česku prodávat novou řadu svých prémiových telefonů S22. Ačkoli ceny startují na nemalé částce 22 tisíc korun a šplhají se až k 37 tisícům korun za jeden telefon, přístroje jsou vyprodány. Nedostalo se dokonce ani na zákazníky, kteří si nový smartphone předobjednali a zaplatili za něj předem. Ti si nyní stěžují na sociálních sítích. Mnozí zvažují zrušení své objednávky.
„Takže Samsung nemá telefony. Nechal si je zaplatit formou předobjednávek a na český trh z vysoka se*e. Měl je dodat k 11. 3. 2022 a najednou hov*o, údajně další datum dodávky je předběžně na 1. 4. 2022, tak jsem zvědav, jak dlouho nás bude tahat za fuseklu,“ napsal na oficiálním profilu Samsungu jeden ze zákazníků.
„Marketing tu zveřejňuje předpřipravené příspěvky, ale možná by stálo za to je upravit s ohledem na nynější situaci se zpožděním objednávek. Taky čekám, předobjednávka 13. 2., tudíž více jak před měsícem, z oficiálních stránek. To čekání by nebylo nejhorší, pokud by se natvrdo přiznalo, kdy telefon můžou zákazníci očekávat. V účtu totiž stále svítí, že objednávka bude odeslaná 11. 3., a co tu tak čtu, rozhodně se ještě moje objednávka chronologicky neblíží tomu, že by byla na řadě k odeslání,“ píše jiná čekatelka.
Telefony nemáme, kryty ano
Správci sociální sítě Samsungu ale na kritické příspěvky nereagují. Zákazníkům pouze chodí e-maily, v nichž se společnost omlouvá a přidává kód s padesátiprocentní slevou na nákup dalšího zboží, konkrétně krytu na dosud nedodaný telefon. Podle reakcí na Facebooku však spoustě zákazníků e-mail dorazil do složky se spamem, případně vůbec.
„Poptávka po modelech Galaxy S22 je rekordní a počet předobjednávek překonal naše očekávání. Děláme vše pro to, abychom tyto přístroje dodali zákazníkům co nejdříve, přesto může v některých případech docházet ke zpoždění, které závisí na daném trhu, modelu a barevné variantě,“ uvedl pro týdeník Hrot David Sahula, tiskový mluvčí české a slovenské pobočky Samsungu.
Přesné datum, kdy se zákazníci svých telefonů dočkají, však Sahula nesdělil. „Snažíme se s našimi partnery vyřizovat objednávky postupně s tím, že nové kusy jsou doručovány každý týden. Doručení telefonů závisí na tom, kdy přesně došlo k vytvoření předobjednávky, a také na tom, o kterou paměťovou a barevnou variantu se jedná. Očekáváme, že většina předobjednávek by měla být vyřízena během dubna 2022. Jedná se o situaci, která má celoevropský přesah, takže prosíme zájemce o naše nové telefony o shovívavost,“ řekl Sahula. Lidé prý nepřijdou o žádný z předobjednávkových bonusů. Mezi ty patřila sluchátka k telefonu zdarma a navýšená výkupní cena za staré mobilní zařízení.
Nedočkaví mohou nákup zrušit
Podle spotřebitelského sdružení dTest mohou zákazníci v případě nespokojenosti své objednávky zrušit. „Platí povinnost dodat spotřebiteli zboží ve sjednaném termínu. Pokud prodávající nedodá zboží v přislíbené lhůtě, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky,“ uvedlo sdružení.
Samsung doporučuje zákazníkům, kteří nechtějí na telefony řady S22 čekat, koupit zařízení z jiných modelových řad. „Skladem jsou i nadále k dispozici například skládací Galaxy Z Flip3, Galaxy Z Fold3 či první letošní novinka Galaxy S21 FE,“ sdělil mluvčí Sahula.