Hrot24.cz
Výsměch? Špatný vtip? Influencer Jake Paul v Praze rozdával ojetiny z bazaru

koláž Hrot24.cz, Berenika Slánská

Výsměch? Špatný vtip? Influencer Jake Paul v Praze rozdával ojetiny z bazaru

Návštěva slavného amerického influencera Jakea Paula v Praze se neobešla bez kontroverzí a také zklamání. Spolu s youtuberem Jonem Mariánkem například slibovali rozdávání luxusních aut, ale podle fanoušků se na místě nakonec objevilo jen několik ojetin.

Vladimír Barák

Populární americký boxer, youtuber a influencer Jake Paul v úterý pobláznil Prahu. Muž, který podle časopisu Forbes vydělává ročně miliony dolarů a jeho celkové jmění přesahuje 80 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přiletěl svým soukromým tryskáčem a měl v plánu několik akcí. 

Průvodcem mu byl jeho kamarád, Čech žijící v USA a rovněž youtuber Jon Mariánek. Ten si podle Forbesu ročně vydělá 33 milionů korun, na platformě HeroHero jeho obsah odebírají více než čtyři tisíce lidí, přičemž každý platí 25 eur (asi 630 korun) měsíčně.

Vrcholem Paulovy návštěvy mělo být samozřejmě setkání s fanoušky, předtím však ještě navštívil centrum Prahy, zavítal například do vietnamské večerky a obdivoval žižkovskou televizní věž. Odpoledne se pak projel po Vltavě lodí, kde se setkal s dalšími českými influencery – Kazmou a Marou Roseckou. Podle reportáže Extra.cz však tuto dvojici hvězdný boxer spíše ignoroval, dokonce ji umístil na jinou loď. Jasnou prioritu měl štáb Netflixu, který vše dokumentuje.

Večer pak konečně došlo na setkání s fanoušky. Mnozí z nich z něj ale odcházeli zklamaní a rozčarovaní, někteří ho rovnou označili za frašku. Akce prý probíhala bez jakéhokoli scénáře, vše byla čistá improvizace. A ne moc povedená.

Fanoušci totiž v ohromném vedru čekali na hvězdnou dvojici zhruba tři hodiny, přičemž někteří z nich prý přímo na místě omdlévali. Touha vidět své idoly však byla silnější, a tak na akci setrvali. Motivací mohla být přislíbená soutěž o stylová auta. Výsledek však byl tristní: například fanynka Naty na Instagramu napsala, že vystavená auta byla ve skutečnosti zklamáním. „Max. za 10 tisíc někde z bazaru.“

Mnoho lidí si dělalo zálusk na nejhodnotnější vystavený automobil značky Tesla. Ten však Mariánek za úžasu přítomných věnoval své mamince. Slíbená soutěž o milion podle přítomných prý nakonec také neproběhla.

A jak byli vybráni výherci údajně bazarových aut? Ani to nebylo promyšlené a řešilo se to přímo na místě. Nakonec jedno z aut vyhrál ten fanoušek, který chytil Paulův deodorant. „Jinak ti, co měli největší cedule,“ napsala Naty. Spousta lidí na své idoly nakonec vůbec neviděla. Akce přímo s hvězdami netrvala příliš dlouho: Paul se prý na pódiu zdržel jen pár desítek minut, jinak odpočíval v zákulisí. A pak bez rozloučení odjel.

Čím se dvojice influencerů proslavila? Mariánek i Paul na svých sítích okázale předvádějí, v jakém luxusu žijí. V jejich podání to často vypadá, že díky penězům je možné úplně všechno. Možná i proto k nim vzhlíží mnoho mladých lidí, kteří si rovněž přejí najít atraktivního partnera, jezdit v nejdražších autech, cestovat na exotická místa a konzumovat ty nejdražší pokrmy na světě. Youtubeři tak představují obraz takzvaného amerického snu.

Jake Paul se proslavil na aplikaci Vine. Následně hrál roli Dirka Manna v seriálu Bizaardvark na Disney Channel. Největšího zájmu publika se ale dočkal kvůli svým kontroverzím, kdy se hrubě choval k jiným lidem, měl sexuální narážky na mnoho slavných žen a stránky bulvárů pak plnil i trestnými činy, například porušováním domovní svobody. Slavné se staly i jeho kaskadérské kousky. Úspěch sklízel i v boxu, jen za tři vyhrané zápasy v roce 2021 obdržel přes 40 milionů dolarů.

To všechno sdílel se svými fanoušky prostřednictvím sociálních sítí, kde se stal obrovským pojmem. Tak velkým, že si jej v rámci předvolební kampaně na prezidenta předchází i kandidát Donald Trump.