Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

Vracejí slávu českému textilnímu průmyslu. CityZen vyrábí chytrá trička a hlásí stamilionové tržby

Trojice zakladatelů už prodala více než 525 tisíc kusů chytrého oblečení, které je odolné vůči znečištění i potu.

Vracejí slávu českému textilnímu průmyslu. CityZen vyrábí chytrá trička a hlásí stamilionové tržby
Zakladatelé startupu CityZen: zleva Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček | foto: CityZen

Ten nápad se zrodil v hospodě. René Němeček se během jedné oslavy pobryndal, začal tak přemýšlet, zda by nešlo vytvořit tričko, na kterém nejsou vidět fleky od vína ani třeba koláče v podpaží. Dotáhnout nápad až k produktu sice trvalo několik dlouhých let, nakonec se ale Němečkova vize naplnila – a před šesti lety založil společně s Martinem Burkoněm a Pavlem Hrstkou firmu CityZen.

Od té doby už trojice prodala více než 525 tisíc kousků chytrého oblečení, které je odolné vůči znečištění i potu. Za loňský rok navíc hlásí obrat 191 milionů korun a čistý zisk 19 milionů, roste tak i přes celosvětový propad v módním segmentu

„Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji, což potvrzuje rostoucí poptávku po kvalitním a udržitelném oblečení,“ říká Hrstka, který firmu vede.

Díky tomu, že je společnost v černých číslech, si teď může dovolit přemýšlet o další expanzi. Loni otevřela nové prodejny v Praze a Hradci Králové, letos přidala i Brno a Olomouc. Jejím cílem je proniknout do všech krajských měst.

„Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 procent celkového fashion segmentu v České republice. A my tento trend nechceme ignorovat,“ doplňuje šéf CityZen.

Aktuálně CityZen zaměstnává 50 lidí – a vzhledem k rozvoji sítě kamenných prodejen bude číslo ještě navyšovat. „Naše cíle jsou jasné: chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že naše firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené,“ uzavírá Hrstka.

CityZen se v nadcházejícím období chce kromě rozvoje prodejní sítě zaměřit na další rozšiřování produktového portfolia, kam zařadí také zdravotní produkty a další druhy chytrého oblečení. V současnosti nabízí trička, košile, spodní prádlo pro ženy i muže. Pro příští rok plánuje vyrobit dalších 160 až 200 tisíc kusů chytrého oblečení.