Učí Čechy finanční gramotnosti, teď zaujal i slovenský fond. Startupu Patron GO přiteče 25 milionů korun
Přišel s nápadem „gamifikace“ financí, aby bankovnictví člověka bavilo. Teď nabírá miliony na další růst.
redaktor
Jiří Paták a Lukáš Vršecký se potkali v roce 2017 a hned si padli do oka. Spojovala je totiž vize vytvořit bezplatný nástroj, který by hravou formou dokázal zkrotit mnohdy nepřehledný svět financí. Rozhodli se proto založit startup Patron GO, tedy nástroj, který má za cíl motivovat lidi k šetření a lepší finanční gramotnosti.
Jak? Když se člověku porouchá auto, nemusí hned začít studovat způsoby, kterými ho opravit. Totéž platí i u hospodaření s osobními financemi – Patron GO se staví do role „finančního mechanika“, který na základě pokročilé datové analýzy a s využitím odborné expertízy navrhne uživatelům možnosti jak ušetřit.
Ti tak nemusejí obcházet finanční instituce nebo trávit dlouhé hodiny nad srovnáváním složitých finančních produktů. Aplikace se například zaměřuje na identifikaci nevýhodných transakcí, ať už jde o příliš drahé pojištění nebo třeba neefektivního dodavatele energií.
Startup teď zaujal slovenský fond Venture to Future Fund. Ten se ve čtvrtém investičním kole přidává k dalším investorům – a společně do něj vkládají celkem 25 milionů korun. Finanční injekce má posloužit hlavně pro urychlení expanze do Polska.
„To v poslední době zaznamenává ekonomický růst a životní úroveň jeho obyvatel se zvyšuje, proto na trh přicházíme ve správný čas,“ tvrdí Vršecký. Mezi další investory v Patron GO se řadí SpeedUp Venture Capital Group, Zero Gravity Capital, Lighthouse Ventures a P&J Capital.
„Patron GO má před sebou skvělou budoucnost. Proto jsme rádi, že můžeme tento projekt podpořit v rozvoji nejen na Slovensku a v Česku, ale také v Polsku. V době, kdy polské mzdy překonávají ty české, je expanze pro Patron GO správným krokem,“ komentuje investici Martin Banský, předseda představenstva Venture to Future Fund.
Tým pražského Patron GO v současné době čítá 15 lidí. V souvislosti s polskou expanzí se ale hodlá rozšířit o 50 nových kolegů, především o ajťáky a obchoďáky. V České republice a na Slovensku už startup zmapoval více než 17 milionů transakcí v hodnodě 30 miliard korun pro skoro 250 tisíc uživatelů.