Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl

Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Pro některé šoféry to je až opojný pocit: sešlápnout plyn a cítit, jak se motor dostává do otáček a vozidlo vyráží kupředu. Teď by si řidiči mohli „motoristické vzrušení“ užít ještě více.

Sněmovna totiž schválila, že se na vybraných úsecích českých dálnic zvýší povolená rychlost ze 130 na 150 kilometrů v hodině. Je to plán, který z autostrád dělá závodní dráhu a který rozhodně nepřispěje k větší bezpečnosti dopravy.

Pravda sice je, že dálnice jsou obecně bezpečnější než běžné silnice, na druhé straně platí, že následky havárií jsou několikanásobně horší. Při vyšší rychlosti se toto riziko ještě zvyšuje.

Už dnes přitom mnozí řidiči po dálnicích uhánějí více než stotřicítkou, překročení povoleného limitu o deset dvacet kilometrů není vůbec nic výjimečného. Pokud se povolená hranice posune ještě výš, znamená to, že ti největší „frajeři za volantem“ klidně poletí rychlostí až 170 kilometrů v hodině. Dopravní policisté to nemají šanci ohlídat, nemohou stát na každém kilometru.

Schválenou stopadesátkou jako by politici vysílali veřejnosti vzkaz, že větší bezpečnost dopravy na rychlosti až tak nezávisí. Může to mít psychologický efekt na chování motoristů také na jiných silnicích.

Ostatně jedno komerční rádio už opakovaně oznamovalo, že se povolená rychlost na dálnici zvýší na 150 kilometrů, přičemž „zapomnělo“ na důležitý dovětek, že se to má týkat jen vybraných úseků. Sečteno a podtrženo: Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.