Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Na nákup a na pokec. Stát podpoří maloobchod na venkově

V době lockdownů si lidé našli cestu zpět do vesnických krámků. Dlouho skomírající maloobchod na venkově má šanci nastavený trend udržet.

Na nákup a na pokec. Stát podpoří maloobchod na venkově
Za sortiment řemeslných piv družstevní prodejny v Potštejně by se nemusela stydět ani pražská pivotéka. Vedle domácího Clocku nabízí třeba produkty sociálního pivovaru Neratov. | Tomáš Novák týdeník HROT

Provozovatel jedné vietnamské večerky v Praze během nejtvrdšího lockdownu citelně zvedl cenu piva Pilsner Urquell. To není značka, kterou si obvykle kupuje tradiční klientela, která následně konzumuje chmelový nápoj z plastových lahví na lavičkách v přilehlém parku. Pro plzeň si do večerky zvykli chodit sousedé, kteří by za normálních okolností navštívili spíš sousední Plzeňskou pivnici. Tuto funkci převzala v době uzavírky večerka a prozíravý podnikatel vycítil šanci, jak si v časech koronavirové krize trochu přilepšit.

Nebyl přitom jediný, pro koho koronavirová krize navzdory četným komplikacím znamenala i příležitost. Trhu s potravinami se dařilo jako celku, a to se projevilo rovněž u segmentu, který jinak i v časech ekonomické prosperity spíše skomíral. Řeč je o malých venkovských prodejnách léta trpících konkurencí nadnárodních řetězců i odlivem lidí do měst. Omezené možnosti cestování, někdy i za hranici okresu, uzavřené školy a masy zaměstnanců na home officu přinutily mnoho zákazníků k častějším cestám do nejbližšího, venkovského krámku.

„Máme prodejny, které šly hodně dolů. Pokud byly závislé na velké koncentraci lidí z administrativních budov a škol, mají propady. Na druhé straně na venkově, který za normálních okolností funguje jako noclehárna, odkud se jezdí od školy a do práce, se teď více žije a také nakupuje,“ říká Pavel Březina, šéf Svazu českých a moravských spotřebních družstev COOP, která loňský rok uzavřela se sedmiprocentním nárůstem tržeb na 33 miliard korun.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit