Spor o dětské tričko. Harley-Davidson žaluje britský řetězec kvůli údajnému porušení ochranné známky
Americký ikonický výrobce motocyklů Harley-Davidson zažaloval u londýnského Nejvyššího soudu britský obchodní řetězec Next. Důvodem je prodej dětského trička s motivy, které údajně kopírují slavné logo Harley-Davidson.
šéfredaktor
Žaloba tvrdí, že tričko Next s nápisem „Rise and Roar“ (Vstaň a řvi) a motivy andělských křídel, plamenů a dalšími motorkářskými prvky na hrudi „v podstatě replikuje“ obrys ochranné známky Harley-Davidson. Podle žaloby navíc obsahuje „grafické prvky a text běžně viditelné v kontextu motorkářského brandingu" této kultovní značky.
Sporný produkt Next nabízel ve velikostech pro děti od tří do 16 let za ceny od 12 do 17 liber (zhruba 350 až 500 korun), nyní se prodává ve slevě, píše respektovaný ekonomický web Financial Times. „Design (trička) firmy Next vyvolává pravděpodobnost záměny u relevantního průměrného spotřebitele,“ uvádí se v žalobě, která soud žádá o příkaz ke zničení veškerého zboží, které má porušovat ochrannou známku výrobce motorek. Výše škody vyčíslena nebyla.
Harley-Davidson má bohatou historii sahající až do roku 1903, kdy společnost založili William Harley a Arthur Davidson společně se dvěma Arthurovými bratry. Z malé dílny se firma postupně vypracovala na jednoho z největších výrobců motocyklů na světě a v ikonickou značku se silným důrazem na specifickou motorkářskou identitu a styl.
Harley-Davidson je známý nejen svými snadno rozpoznatelnými motocykly, ale i rozsáhlou kolekcí oblečení a doplňků. V posledním čtvrtletí toto odvětví přineslo tržby 64 milionů dolarů. Americká motorkářská továrna v posledních letech vedla několik právních bitev o ochranu svých ochranných známek, z nichž některé vyhrála, informují Financial Times.
Next odmítl celou záležitost komentovat. Tato obchodní a maloobchodní značka patří k nejvýznamnějším v Británii a prodává jak vlastní produkty, tak zboží třetích stran.