Škoda Auto loni celosvětově vyrobila přes 888 tisíc vozů, zhruba o 108 tisíc aut víc než v předchozím roce. Víc než 781 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech. Automobilka o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Pro vozy mateřského koncernu Volkswagen vyrobila Škoda Auto více než 313 tisíc bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a pro vozy s plug-in hybridním pohonem.
Síť závodů vyrábějících modely Škoda loni zahrnovala jedenáct výrobních míst. Loni v říjnu začala automobilka s přípravou na návrat výroby do Kazachstánu. V září vstoupila na vietnamský trh, kde letos dokončí výrobní linku.
„V uplynulém roce jsme celosvětově vyrobili více než 888 tisíc vozů značky Škoda, což dokazuje naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit dynamicky se měnícímu a geopoliticky náročnému prostředí. Tento úspěch odráží náš závazek vůči zákazníkům, značce Škoda a koncernu. Naše nedávné vstupy na nové trhy a přidání lokálních výrobních závodů představují klíčové kroky v rozšiřování našich globálních výrobních kapacit,“ uvedl člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila loni automobilka přibližně 556 tisíc vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. Vzniklo tam rovněž přes 349 tisíc manuálních převodovek typů MQ100 a MQ200, 1,7 milionu náprav a téměř 470 tisíc motorů EA211, které se montují i do vozů ostatních koncernových značek. Od roku 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také baterie pro plně elektrické vozy. Loni bylo vyrobeno 165 606 bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a 147 625 bateriových systémů pro vozy s plug-in hybridním pohonem.
V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka 225 tisíc vozů Karoq, Kodiaq, Superb a Superb iV. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 686 066 automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.
V závodě v Bratislavě loni vyrobila Škoda přes 36 tisíc SUV Karoq a prvních několik set vozů modelu Superb nové generace. Přesunem výroby modelu Superb do Bratislavy vytvoří automobilka v kvasinském závodě od letošního léta kapacitu pro výrobu vozů Octavia.
Ve čtyřech čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala automobilka zhruba 18 500 vozů. V indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo přes 52 tisíc vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.
V ukrajinském závodě Eurocar v Solomonovu loni zkompletovali 2580 aut značky Škoda ve formě takzvaného SKD, tedy částečně rozložených sad dovážených z českých výrobních závodů.
Škoda celosvětově zaměstnává přes čtyřicet tisíc lidí. V současnosti nabízí zákazníkům jedenáct modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Letos na trh uvede nový plně elektrický model Elroq. Loni celosvětově zvýšila dodávky vozů o 18,5 procenta, na 866 800.