Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Škoda Auto vyvinula třetí vůz pro Indii, malé SUV vyjede příští rok

Škoda Auto začne v Indii vyrábět malé sportovně-užitkové vozidlo (SUV) s délkou do čtyř metrů. Na silnice by mělo vyjet v první polovině příštího roku.

Škoda Auto vyvinula třetí vůz pro Indii, malé SUV vyjede příští rok
Škoda Auto odhaluje skici exteriéru nového kompaktního SUV pro Indi | foto Škoda Auto

Název nového vozu vzejde z ankety mezi zákazníky a příznivci značky na tamním trhu. S už vyráběnými vozy Slavia a Kushaq a dalšími dováženými modely podpoří plán automobilky dodávat od roku 2026 zákazníkům v Indii sto tisíc vozů ročně. Škoda to dnes uvedla v tiskové zprávě.

"Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ. Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii a v dalších zemích," uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.

Automobilka chce s novým vozem rozšířit nabídku modelů SUV, které v Indii tvoří přes 50 procent trhu. Vůz na platformě MQB-A0-IN byl vyvinutý v Indii a bude z velké části využívat lokální díly. Se svou délkou bude moci využívat zvýhodnění, které je v Indii určeno pro vozy do čtyř metrů.

Nový model se má stát základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. Automobilka se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu ze sedmi obchodních označení, která pro tento účel registrovala. Lidé mohou ale zasílat i vlastní návrhy.

Škoda se chce do roku 2030 stát v Indii nejprodávanější evropskou značkou a spolu s dalšími značkami koncernu VW získat pětiprocentní podíl na rychle rostoucím trhu. Za poslední dva roky Škoda v Indii prodala sto tisíc vozů.