Řidičům elektromobilů chybí řev motoru. Ferrari připravuje zesilovače
Italský výrobce luxusních automobilů si nechal patentovat systém, který dodá tichým elektrovozům Ferrari hlasitější zvuk při jízdě.
Jednou z charakteristických vlastností, kterými se elektromobily liší od svých předchůdců jezdících na benzin nebo naftu, je chybějící hlasitý zvuk motoru. Tichý chod auta ovšem vadí nejen některým řidičům, ale také chodcům, pro které je při přecházení silnice zvuk auta jedním z varovných signálů.
S inovativním přístupem, jak by měla i elektroauta být slyšet, přišla podle agentury Bloomberg italská automobilka Ferrari, která si už nechala patentovat speciální technologii. Podle generálního ředitele firmy Benedetta Vigny je totiž právě zvuk jedním z podstatných prvků, které definují značku Ferrari – a zákazníci jej především u „sporťáků“ žádají.
Na rozdíl od pokusů konkurence ovšem nemá jít o umělou „náhražku“ zvuků, které nijak nesouvisejí s chodem vozu. Patent prý spočívá v tom, že každý automobil Ferrari bude obsahovat reprodukční zařízení, které bude zesilovat zvuk elektromotoru a jeho součástek a poté jej přesměruje ven přes zadní část automobilu.
Snímací prvky zesilovače přitom budou měřit například rezonanční frekvence motoru, či dokonce i kol, aby zvuk odpovídal také rychlosti otáčení kol. Jinými slovy, měl by podobně jako u aut se spalovacím motorem být tím hlasitějším, čím rychleji vůz pojede.
Fanoušci značky Ferrari by se podle Vigny měli připravit na to, že nové luxusní vozy poháněné baterií budou ovšem znít jinak – stejně jako jiné zvuky vydává při svém chodu motor na baterii. Na trh by se tato inovativní, hlasitá elektroauta měla dostat poprvé v roce 2023.