Čínská odveta za elektromobily: uvalí cla na dovoz brandy z EU. Ta se chce bránit

Čína zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z Evropské unie, oznámilo dnes čínské ministerstvo obchodu. Děje se tak poté, co členské státy sedmadvacítky umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny. Evropská komise ihned reagovala, že rozhodnutí Číny napadne u Světové obchodní organizace. Oznámená cla komise považuje za neodůvodněná a je odhodlána bránit unijní průmysl před zneužíváním obchodních opatření. 

Čína zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z Evropské unie, oznámilo dnes čínské ministerstvo obchodu. Děje se tak poté, co členské státy sedmadvacítky umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny. Evropská komise ihned reagovala, že rozhodnutí Číny napadne u Světové obchodní organizace. Oznámená cla komise považuje za neodůvodněná a je odhodlána bránit unijní průmysl před zneužíváním obchodních opatření. 

Celý článek
0

Hrozí válka o ropu? Izraelská odveta Íránu by mohla zamávat s cenami paliv

Potenciální rozšíření konfliktu na Blízkém východě – pokud by Izrael splnil své výhrůžky a zaútočil na Írán – by mělo vážný dopad na světový trh s ropou.

Potenciální rozšíření konfliktu na Blízkém východě – pokud by Izrael splnil své výhrůžky a zaútočil na Írán – by mělo vážný dopad na světový trh s ropou.

Celý článek
0

ČNB hromadí zlato, letos navýšila zásoby už na čtyřnásobek

Česká národní banka (ČNB) ve třetím čtvrtletí nakoupila téměř pět tun zlata. Ke konci září jeho množství v rezervách centrální banky dosáhlo 1,492 milionu troyských uncí, což odpovídá 46,41 tuny. Od začátku roku 2023 narostly zlaté rezervy ČNB na čtyřnásobek. Vyplývá to z údajů o struktuře devizových rezerv.

Česká národní banka (ČNB) ve třetím čtvrtletí nakoupila téměř pět tun zlata. Ke konci září jeho množství v rezervách centrální banky dosáhlo 1,492 milionu troyských uncí, což odpovídá 46,41 tuny. Od začátku roku 2023 narostly zlaté rezervy ČNB na čtyřnásobek. Vyplývá to z údajů o struktuře devizových rezerv.

Celý článek
0

Řidičům elektromobilů chybí řev motoru. Ferrari připravuje zesilovače

Italský výrobce luxusních automobilů si nechal patentovat systém, který dodá tichým elektrovozům Ferrari hlasitější zvuk při jízdě.

Řidičům elektromobilů chybí řev motoru. Ferrari připravuje zesilovače
Ferrari SF90 Stradale | foto Just dance / Shutterstock.com

Jednou z charakteristických vlastností, kterými se elektromobily liší od svých předchůdců jezdících na benzin nebo naftu, je chybějící hlasitý zvuk motoru. Tichý chod auta ovšem vadí nejen některým řidičům, ale také chodcům, pro které je při přecházení silnice zvuk auta jedním z varovných signálů.

S inovativním přístupem, jak by měla i elektroauta být slyšet, přišla podle agentury Bloomberg italská automobilka Ferrari, která si už nechala patentovat speciální technologii. Podle generálního ředitele firmy Benedetta Vigny je totiž právě zvuk jedním z podstatných prvků, které definují značku Ferrari – a zákazníci jej především u „sporťáků“ žádají.

Na rozdíl od pokusů konkurence ovšem nemá jít o umělou „náhražku“ zvuků, které nijak nesouvisejí s chodem vozu. Patent prý spočívá v tom, že každý automobil Ferrari bude obsahovat reprodukční zařízení, které bude zesilovat zvuk elektromotoru a jeho součástek a poté jej přesměruje ven přes zadní část automobilu. 

Snímací prvky zesilovače přitom budou měřit například rezonanční frekvence motoru, či dokonce i kol, aby zvuk odpovídal také rychlosti otáčení kol. Jinými slovy, měl by podobně jako u aut se spalovacím motorem být tím hlasitějším, čím rychleji vůz pojede.

Fanoušci značky Ferrari by se podle Vigny měli připravit na to, že nové luxusní vozy poháněné baterií budou ovšem znít jinak – stejně jako jiné zvuky vydává při svém chodu motor na baterii. Na trh by se tato inovativní, hlasitá elektroauta měla dostat poprvé v roce 2023.