Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Pruhovaná válka: Adidas bojuje o ikonické pruhy

Londýnský soud ve středu otevřel další kapitolu v dlouholetém právním sporu mezi sportovním gigantem Adidas a módním domem Thom Browne. Jádrem konfliktu jsou ochranné známky obou společností využívající pruhované vzory.

Pruhovaná válka: Adidas bojuje o ikonické pruhy
Adidas bojuje o ikonické pruhy | foto: Shutterstock.com

Modní dům Thom Browne, který v roce 2021 inicioval soudní řízení v Londýně, usiluje o zrušení několika ochranných známek Adidas s ikonickým třípruhým motivem. Módní dům argumentuje, že Adidas se snaží monopolizovat použití pruhů na oblečení. Naopak Adidas obviňuje Thom Browne z porušování svých ochranných známek prodejem volnočasového a sportovního oblečení se čtyřmi pruhy, což údajně zneužívá reputaci značky Adidas.

Historie sporu sahá do roku 2007, kdy Thom Browne po stížnosti Adidas změnil svůj vzor z tří na čtyři pruhy. Navzdory tomu konflikt eskaloval, zejména po uvedení sportovní řady Thom Browne v roce 2020, což Adidas považuje za zásah do jádra svého podnikání.

Obě strany prezentovaly své argumenty. Právník Thom Browne tvrdí, že Adidas zneužívá své ochranné známky k omezování konkurence, zatímco zástupkyně Adidas poukazuje na spolupráce Thom Browne s významnými sportovními osobnostmi jako důkaz pronikání do sportovního segmentu.

Tento spor není omezen jen na Británii. Společnosti se již střetly v USA, kde Adidas neuspěl, a další řízení probíhají v Nizozemsku a u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví.