Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů

Český outlet hlásí růst v návštěvnosti i obratech, jeho evropská matka pak v tržbách nabobtnala o víc než 11,5 procenta.

Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů
Fashion Arena lákala Čechy kvůli úsporám čím dál víc | Shutterstock.com

Stoupající ceny přiměly Čechy alespoň zčásti změnit zákaznické chování. Mnohem více se ohlížejí na ceny a zdaleka nenakupují tak živelně jako dřív. Všímají si toho i ve štěrboholské Fashion Areně, pražský outlet za loňský rok vyrostl o 4,5 procenta v obratech, návštěvnost se zvýšila také téměř o čtyři procenta.

„Vidíme, že se zákazníci chovají mnohem racionálněji, než tomu bylo dříve. Jdou nakupovat s jasnější představou a méně se nechávají strhnout k impulzivním rozhodnutím,“ říká šéfka outletu Lenka Čapková.

A všímá si i další změny v chování zákazníků. „Hlavním motivem pro nákup jsou výhodnější nabídky, což potvrzují i data z našeho věrnostního programu, který je postavený právě na speciálních cenových nabídkách pro členy. Ti měli oproti běžnému zákazníkovi o třicet procent vyšší útratu,“ doplňuje.

Pro štěrboholské centrum byl loni důležitý vstup značek Boss a Hugo, v Česku otevřely své vůbec první outetové prodejny. Pro vstup do Fashion Areny se rozhodly rovněž značky jako Pinko, Wellensteyn, Jack & Jones, Heavy Tools, Comma a Only. Další brandy pak své obchody redesignovaly.

Rostla i matka českého domu se zlevněnou módou, společnost VIA Outlets. Celoevropsky hlásí nárůst tržeb o více než 11,5 procenta na 1,36 miliardy eur.

„Loňské tržby výrazně překonaly rok 2022. Řada stávajících značek pak rozšířila svou přítomnost v našem portfoliu, aby vykompenzovala obtížné tržní podmínky, které zažívají jejich běžné obchody mimo outletová centra,” hodnotí  Otto Ambagtsheer, generální ředitel VIA Outlets.