Nová zpráva varuje: New York ztrácí své postavení módní metropole

Prestižní postavení New Yorku jako světové módní metropole je vážně ohroženo. Toto varování přichází od neziskové organizace „Partnership for New York City“ ve zprávě, zveřejněné těsně před zahájením New York Fashion Weeku.

Nová zpráva varuje: New York ztrácí své postavení módní metropole
Nová zpráva varuje: New York ztrácí své postavení módní metropole | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Podle studie, která vychází z dat společnosti McKinsey & Co. a rozhovorů s více než 40 lídry módního průmyslu, čelí módní sektor v New Yorku několika vážným problémům:

Klesající zaměstnanost: Za posledních deset let ztratil módní průmysl v New Yorku 50 000 pracovních míst a očekává se další pokles v následujících čtyřech letech.
Odliv talentů: Počet absolventů módních oborů klesl mezi lety 2016 a 2022 o 30 %. Mnozí absolventi opouštějí New York kvůli vysokým životním nákladům a širším globálním pracovním příležitostem.
Ekonomický dopad: Příspěvek módního průmyslu k hrubému městskému produktu (GCP) neustále klesá od roku 2014, s výrazným propadem mezi lety 2019 a 2020. Celkově se GCP módního průmyslu snížil mezi lety 2012 a 2022 o 13,6 %.
Změny v maloobchodě: Uzavření ikonických obchodů, jako jsou Henri Bendel, Barneys a Opening Ceremony, v posledních pěti letech spolu s nástupem e-commerce výrazně změnily tvář newyorského módního maloobchodu.
Decentralizace výroby: I když manhattanský oděvní okrsek stále zaměstnává přibližně 125 000 lidí, globalizace výroby umožňuje návrhářům působit odkudkoli na světě.

Transformace Fashion Weeku: Mediální změny a logistické výzvy vedly k tomu, že význam této zásadní události slábne.

Zpráva navrhuje několik opatření, jak tento trend zvrátit:
Posílení spolupráce mezi módním průmyslem a vzdělávacími institucemi
Zvýšení propagace New York Fashion Weeku
Vytvoření centrálního kampusu pro začínající návrháře

„New York stojí na rozcestí,“ uzavírá zpráva. „Vládní a módní lídři musí strategicky investovat do budoucnosti tohoto odvětví, jinak riskují ztrátu módních výhod, které definují ekonomiku, kulturu a pověst New Yorku.“