Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Pomáhat, či nepomáhat

Největší česká automobilka letos do září vydělala přes dvacet miliard. Přesto by měla dostat státní pomoc na mzdy zaměstnanců zavřených fabrik

Pomáhat, či nepomáhat
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

V nejbližších dnech by mělo padnout definitivní rozhodnutí o tom, zda a jak velkou část problémů českého automobilového sektoru převezme na svá bedra státní kasa. Pokud vláda potvrdí předběžnou dohodu z tripartity v polovině října, ještě letos může erár začít posílat automobilkám a jejich dodavatelům příspěvky na mzdy zaměstnanců ve výši stovek milionů až miliard korun.

Vláda, zaměstnavatelé a odboráři většinou nehledají shodu snadno; v případě čipové krize a útlumu výroby v závodech největší automobilky v Česku se ale příliš nehádali. Škodovce a jejím partnerům je podle nich třeba pomoci. Jde o stavební kámen české ekonomiky i exportu a potíže sektoru automotivu by nakonec stát bolely víc, než když teď obětuje pár miliard, znělo jednohlasné vysvětlení.

Zároveň se ale ozývá kritika. Opravdu je úkolem státu, aby pomáhal firmě, která letos za prvních devět měsíců vykázala zisk 23 miliard korun? Kdo jiný už by si měl vytvořit pověstnou „vatu“ na horší časy? A je správné vyplácet státní miliardy podniku, který v minulých letech posílal akcionářům dividendy v desítkách miliard korun?

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit