Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Pacient na kolejích

České dráhy projídaly během podzimní vlny covidu sto milionů korun týdně, říká jejich šéf Ivan Bednárik

Pacient na kolejích
Ivan Bednárik | Tomáš Novák týdeník HROT

Na chodbách před sekretariátem vedení Českých drah visí plány na výstavbu nádraží z poloviny 19. století. Připomínají dobu, kdy se v Česku ve velkém budovala železnice a pomalu se po kolejích rozjížděly první vlaky. Slavná éra je už dávno pryč, aktuálně to na drahách spíš než na další rozvoj vypadá na záchrannou misi. Podle informací týdeníku Hrot České dráhy loni jen na jízdném přišly o čtyři miliardy korun, další miliardu budou muset vyčlenit jako rezervu na probíhající obchodní spory. I kvůli aktuální situaci přišel letos v prosinci do vedení Českých drah nový ředitel Ivan Bednárik. „Hodně lidí chápe, že jsem pro ČD a v tomto čase jedno ze správných léčiv. Uvidíme, jak bude pacient reagovat,“ tvrdí.

Jak velký je aktuální průšvih Českých drah? Někde jsem zaslechl, že reálně hrozí, že firma nebude mít v dubnu na výplaty.

Máme schválený podnikatelský plán na rok 2021, dozorčí rada ho schválila jednomyslně na svém posledním zasedání, a desetiletou strategii. Se členy dozorčí rady jsme minulý týden diskutovali o tom, co je nevyhnutelné udělat, aby se naše záměry naplnily. Pokud realita dopadne tak, jak je načrtnutý podnikatelský plán a strategie, bude hospodářský výsledek Českých drah zastabilizovaný. Problém je ale za rok 2020.

V čem?

Za loňský rok bude číslovka hospodaření neutěšená. Nemůžu být zcela konkrétní, protože jak podnikatelský plán pro letošní rok, tak loňské výsledky musím kvůli čerpání prostředků na kapitálových trzích nejdříve oznámit investorům a ratingové agentuře Moody’s, pak s nimi teprve můžu jít ven, a to konkrétně koncem dubna po auditovaných účetních závěrkách.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit