Obchodníci zažili druhé Vánoce
Hromadění zásob v obavě před epidemií koronaviru vedlo k nebývalému nárůstu tržeb v prodejnách potravin a v drogeriích. Podle auditu společnosti Nielsen bylo období mezi 9. a 15. březnem dokonce druhým nejúspěšnějším týdnem za posledních dvanáct měsíců.
redaktor
Pouze poslední předvánoční týden vykázaly hypermarkety, supermarkety a drogerie vyšší útraty. Podle generálního ředitele Nielsen pro Česko a Slovensko Karla Týra vystřelily tržby v průměru o 40 procent.
Oproti prosinci se však značně lišil sortiment, za který Češi utráceli. Jednoznačným tahounem byly dezinfekční prostředky na ruce. Od devátého do jedenáctého týdne letošního roku za ně Češi utratili o 702 procent více než za stejné období v předchozím roce. Následovaly vlhčené ubrousky (416 procent) a dezinfekce na prádlo (301 procent).
Jan Brož
Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali suroviny na pečení. Kypřící přísady vzrostly o 224 procent, směsi na chleba o 221 procent a mouka o 191 procent. Podle Týra je patrný i boom online prodeje. Ten v časech karantény zkoušejí i nepříliš technologicky zdatní zákazníci.
Jan Brož