Hrot24.cz
Obchodníci zažili druhé Vánoce

Profimedia.cz

Obchodníci zažili druhé Vánoce

Hromadění zásob v obavě před epidemií koronaviru vedlo k nebývalému nárůstu tržeb v prodejnách potravin a v drogeriích. Podle auditu společnosti Nielsen bylo období mezi 9. a 15. březnem dokonce druhým nejúspěšnějším týdnem za posledních dvanáct měsíců.

Jan Brož

Jan Brož

redaktor

Pouze poslední předvánoční týden vykázaly hypermarkety, supermarkety a drogerie vyšší útraty. Podle generálního ředitele Nielsen pro Česko a Slovensko Karla Týra vystřelily tržby v průměru o 40 procent. 

Oproti prosinci se však značně lišil sortiment, za který Češi utráceli. Jednoznačným tahounem byly dezinfekční prostředky na ruce. Od devátého do jedenáctého týdne letošního roku za ně Češi utratili o 702 procent více než za stejné období v předchozím roce. Následovaly vlhčené ubrousky (416 procent) a dezinfekce na prádlo (301 procent).

Unknown title by Mia Valisova created November 28, 2024 7:22:43 AM CET

Jan Brož

Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali suroviny na pečení. Kypřící přísady vzrostly o 224 procent, směsi na chleba o 221 procent a mouka o 191 procent. Podle Týra je patrný i boom online prodeje. Ten v časech karantény zkoušejí i nepříliš technologicky zdatní zákazníci.

Unknown title by Mia Valisova created November 28, 2024 7:22:43 AM CET

Jan Brož