Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Nové The Elder Scrolls v ohrožení? Vývojáři vstupují do odborů

Přes dvě stovky zaměstnanců herního studia Bethesda se připojuje k odborům s cílem „demokratizovat“ pracovní prostředí. Fanoušci se obávají, že se tím zpozdí očekávané hry – Fallout 5 a nový díl The Elder Scrolls.

Nové The Elder Scrolls v ohrožení? Vývojáři vstupují do odborů
Snímek ze hry The Elder Scrolls: Skyrim. | Bethesda/Steam

Přední herní vývojáři Bethesda Game Studios, spadající pod Microsoft, vstupují do amerických odborů. Více jak dvě stovky pracovníků posílili řady vlivných Communications Workers of America Union. Jde o pracovníky napříč odbornostmi. Odborářskou legitimaci si vyzvedli grafici, testeři, designéři nebo copywriteři. Úmysl se odborově družit oznámilo 241 pracovníků herního studia.

„Jsme nadšeni, že můžeme oznámit naše odbory v Bethesda Game Studios a připojit se k hnutí, které se šíří v herním průmyslu,“ uvedla v prohlášení Mandi Parker, senior system designer v Bethesdě. „Je zřejmé, že každý pracovník může těžit z přinášení demokracie na pracoviště a zajištění chráněného hlasu v zaměstnání,“ dodala.

Samotná Bethesda na vstup pracovníků do odborů nereaguje příliš nadšeně. Prý respektuje právo zaměstnanců se sdružovat. S odbory prý bude management Bethesdy i mateřského Microsoftu jednat v dobré víře a s respektem. „Lidé mají právo si rozhodnout, kdo je bude v rámci zaměstnání zastupovat,“ suše sdělil k aktivitě mluvčí Microsoftu.

Odbory mají v USA obecně poměrně silnou roli, angažují se například při vyjednávání mezd, zajištění důstojných pracovních podmínek nebo při větším propouštění ve firmách. V řadě velkých společností z obav o zakládání odborových organizací raději preventivně dané pracovníky propustili, jen aby zaměstnavatelé nebyli vázání jednat s odborářskými bossy.

Odbory mohou mít pozitivní vliv na herní průmysl tím, že zajistí lepší pracovní podmínky, což může vést k vyšší spokojenosti zaměstnanců a v konečném důsledku i kvalitnějším produktům. Na druhou stranu může dojít ke zpomalení vývoje, pokud budou odbory tlačit na dodržování přísnějších pracovních podmínek.

V případě Bethesdy se řada fanoušků v diskuzích o zakládání odborů pozastavuje, zda to neohrozí vývoj nových her. Odbory totiž mohou promlouvat do pracovních podmínek. V případě herních studií bylo v minulosti hojně skloňován pojem crunch – tedy období intenzivního pracovního nasazení, kdy jsou zaměstnanci herního studia nuceni pracovat dlouhé hodiny, včetně přesčasů a víkendů, často s minimálním odpočinkem, aby splnili termíny a dokončili projekty včas. Odbory by tuto relativně častou praxi mohly znesnadnit, práce na hrách by se tak mohly zpomalit. 

U Bethesdy se čeká na hned dva velké tituly: nový přírůstek do série Fallout a dále nový díl The Elder Scrolls (TES). Fallout 4 vyšel již v roce 2015, poslední díl TES s podtitulem Skyrim pak už v roce 2011. Ani v jednom případě nebyl studiem oznámen termín vydání, Bethesda je známá tím, že hry vyvíjí velmi dlouho. Zatím poslední hra Starfield vyšla v září loňského roku, příliš nadšení ale nevzbudila. Na herní platformě Steam titul dosáhl na průměrné hodnocení hráčů pouze šest bodů z deseti, nadšením nehýřili ani recenzenti.